• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleuren herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

raggamuffin

Gebruiker
Lid geworden
28 feb 2005
gegroet aan allen,

Ik vroeg me af of er in Excel een functie bestond die op basis van een kleur de waarde waar of onwaar kan geven.

Als ik bv. door een voorwaardelijke opmaak in een kolom bepaalde getallen in het rood krijg. Kan ik dan bovenaan in deze kolom een cel maken die me WAAR zegt wanneer er andere cellen in het rood staan en ONWAAR als alles nog in het zwart staat?

Ik heb dit geprobeerd met de functie CEL en "kleur" ingevuld, maar hoe ik het doe werkt het niet.

alvast bedankt en vele groetjes

met cel een kleur opvragen werkt niet bij voorwaardelijke opmaak. Je zult je dan een macro moeten gebruiken die de cellen langsloopt. Zoek eens op voorwaardelijke opmaak en kleur in het forum . Er is een tijdje terug hier ook een vraag over gesteld met een macro oplossing.
Ik heb zelf wel een macro die gekleurde cellen kan tellen maar deze werkt ook niet bij voorwaardelijke opmaak.
Wat je misschien wel zou kunnen doen is een (verborgen) hulpkolom waarin je, op basis van dezelfde voorwaarden die je gebruikt voor de voorwaardelijke opmaak, een 0 of 1 laat plaatsen en dan aan de hand hiervan je uitkomst bepaald voor boven je kolom.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan