Kleuren in homepage

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Ik ben opzoek naar kleuren die verlopen.

Even verduidelijken:

Van links naar rechts - De kleur begint donker maar wordt steeds lichter.

Waar zou ik zoiets kunnen vinden of zijn daar progjes voor.

Jacco

kijk ff op mijn site daar kan je het er afhalen

zit nu op me werk dus kan er zelf niet op (wordt geblokt)

<body style="filter:progid:DXImageTransform.Microsoft.Gradient(endColorstr='#7F80FF', startColorstr='#000000', gradientType='1');">

De bovenstaande moet ik daarvoor hebben denk ik ?!

Jacco

jep :)
werkt ook op tabellen btw, ik gebruik dat stukkie code zelf ook ;)

MS Filters

Wat betreft het gebruik van MS-specifieke filters zoals hierboven besproken, bedenk wel dat die alleen in Internet Explorer werken en je site in andere browsers dus een beetje knullig overkomt. Je bent veel beter af met een achtergrondplaatje en dat kun je met zo ongeveer ieder plaatjesmaakprogramma zo in elkaar klussen. En dan werkt het tenminste overal. Succes!

Re: MS Filters

Geplaatst door zmooc
Wat betreft het gebruik van MS-specifieke filters zoals hierboven besproken, bedenk wel dat die alleen in Internet Explorer werken en je site in andere browsers dus een beetje knullig overkomt. Je bent veel beter af met een achtergrondplaatje en dat kun je met zo ongeveer ieder plaatjesmaakprogramma zo in elkaar klussen. En dan werkt het tenminste overal. Succes!

Kopt maar dat is 5% van de rest van de gebruikers ongeveer.
als je een plaatje neemt duurt het laden weer langer
wel kan je er een gewoon background inzetten dan is ie maar 1 kleur als je hem opent met een andere browser

Re: Re: MS Filters

Geplaatst door GTD

Kopt maar dat is 5% van de rest van de gebruikers ongeveer.
als je een plaatje neemt duurt het laden weer langer
wel kan je er een gewoon background inzetten dan is ie maar 1 kleur als je hem opent met een andere browser

Klopt; uit economisch oogpunt moet je inderdaad gewoon voor de MS-filter oplossing gaan. Ikzelf zou echter juist graag zien dat dat meer dan 5% wordt; door het gebrek aan keuze op de softwaremarkt kan MS namelijk zijn prijzen belachelijk hoog houden (80% van de prijs van windows is pure winst, hetzelfde voor Office). En dat betalen Windowsgebruikers dus doodleuk met zijn allen zo om het jaar.
Door een MS-specifieke oplossing voor je homepage te kiezen, worden jij en de bezoekers van je site alleen maar meer afhankelijk van het MS-platform en zullen de prijzen voor Windows en alles wat erbij hoort ook niet dalen. Verder wordt de ontwikkeling van echte standaarden waar iedereen wat aan heeft natuurlijk enorm geremd door het gebruik van dergelijke dingen.

Om even een vergelijking te maken: als je homepage een auto was en Internet de snelweg, dan zou je van de RDW de weg niet opmogen met je auto omdat ie niet voldoet aan de wet. En deels omdat hier regels en standaarden zijn, is concurrentie mogelijk en blijven auto's betaalbaar.

Daarom zou ik het jammer vinden als je voor de MS-filter oplossing gaat en zou ik leuker vinden je probeert de door W3M opgestelde standaarden te volgen, maar het is jouw site en jouw keuze natuurlijk:)

Ben het helemaal eens met zmooc want ik gebruik waar mogelijk Mozilla Firebird maar ik zeg waar mogelijk want ik kom tot mijn teleurstelling nog te veel sites tegen die niet Mozilla-proof zijn. Of najah, andere-browser-dan-IE proof zijn. Waaronder mijn eigen schoolsite waar de developpers zeggen dat ze het getest hebben met Mozilla :confused:.

Such a shame. Mijn site wordt gelukkig 99% browser-compatible (100% is bijna niet te halen :))

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan