• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleuren kalender

karel1982

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Berichten
61
Ik heb al verschillende zaken geprobeerd, maar geraak er niet.

Het is de bedoeling dat het aantal plaatsingsdagen (Kolom AE) gekleurd worden in de kalender.
Maar enkel op de dagen die nog wit zijn. Dus verlofdagen en weekends niet inbegrepen.
 

Bijlagen

  • Kalender.xlsm
    28,9 KB · Weergaven: 20
Plaats een bewerkbaar voorbeeld, fantasietjes zijn voor als het volledig afgewerkt is.
 
Begrijp je vraag niet met bewerkbaar voorbeeld.

Kolom AC gaat hij gaan zoeken naar de rode velden per maand om het aantal verlofdagen te tellen.
Kolom AD berekend het aantal dagen met mindering van de verlofdagen.
Kolom AE zijn de werkdagen die ingevuld worden op een ander tabblad en ga ik zoeken aan de hand van kolom AB. In het voorbeeld heb ik nu gewoon manueel wat cijfers ingevuld.

Het is dus de bedoeling dat het aantal dagen uit kolom AE automatisch gekleurd worden in de kalender rekening houdend met de verlofdagen.

Kolom AF en AG zijn bijkomstig. Hoeven zelfs niet.
 
Nog volstrekt onduidelijk wat je wilt bereiken. Kleur als voorbeeld met de hand de maand mei eens in, misschien snap ik het dan.
 
Heb de maand mei aangepast naar 7 plaatsingsdagen (Kolom AE).
 

Bijlagen

  • Kalender.xlsm
    29,5 KB · Weergaven: 3
Druk eens op de knop "Invullen plaatsingsdagen".
De macro zou ook automatisch uitgevoerd kunnen worden als er in kolom AE iets gewijzigd wordt, in dat geval zouden eerste alle "gele" dagen weer ontkleurd moeten worden.
 

Bijlagen

  • Kalender AH.xlsm
    33,8 KB · Weergaven: 4
In bijgaande versie wordt bij wijziging van aantal plaatsingsdagen in kolom AE de kalender automatisch gekleurd.
 

Bijlagen

  • Kalender AH automatisch.xlsm
    33 KB · Weergaven: 7
De automatische versie is wat ik zoek. Thx.

Krijg wel een foutmelding als ik buiten de cellen AE9:AE20 iets wil aanpassen

Hoe kan ik dat aanpassen?

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Intersect(Target, Range("AE9:AE20")) Then
KleurKalender
End If
End Sub
 
Oeps, had natuurlijk moeten zijn:
Code:
    If Not Intersect(Target, Range("AE9:AE20")) Is Nothing Then
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan