• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kleuren koppelen aan namen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eveline 1

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2010
Hallo,

Juist nieuw hier, en 'k ken niet zoveel van excel.
Heb hier al wel wat gelezen, maar nog niet gevonden wat ik zoek, of niet juist gezocht, kan ook :)

ik moet geregeld dienstroosters maken, een terugkerend systeem, waarbij namen van mensen worden ingevuld.
Eén van de namen is bijv 'jan'. Ik zou graag willen dat telkens een cel, waarin 'jan' voorkomt, wordt aangeklikt, alle cellen met de naam jan erin een rode achtergrond krijgen.
Maar, zolang er geen cel is aangeklikt in de rooster, er geen enkele cel een kleur krijgt.
Dit voor verschillende namen...

Weet niet of ik mezelf duidelijk hebben kunnen maken :o

Welkom! Je was er al vroeg bij... half twee 's nachts?:shocked:

Nouja... ik denk dat ik weet wat je wilt, maar cellen kleuren door er ééntje te selecteren, dat zal niet gaan. Je kan wel een cel maken met een "tirigger" erin.
Je moet dan een voorwaardelijke opmaak toepassen. Een soort ALS...DAN formule.

Zie in de bijlage voor een voorbeeldje

Bijlagen

Welkom! Je was er al vroeg bij... half twee 's nachts?:shocked:

ja, was nog aan het foefelen met die rooster en op de duur begonnen alle namen op mekaar te lijken...

maar, je hebt me erg geholpen ! hier ben ik al heel wat mee. dankjewel.

als ik nog andere vragen heb begin ik best een nieuw topic ? deze is opgelost !

Toch nog een poging. Selecteer een naam in het kader en de gelijke namen kleuren mee. door buiten het kader op een cel te klikken verdwijnt de kleur uit alle cellen.

Bijlagen

yep, dat is wat ik bedoelde in mijn eerste post.
warme bakkertje, hoe doe je dat ?

Rechtsklik op de tab v/h blad en selecteer Programmacode weergeven. De macro die hier staat doet al het werk.
Pas de bereiken aan aan jouw situatie en klaar is kees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan