• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleuren optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tarheel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2006
Hallo,

ik heb een excel bestandje gemaakt en daar staan gekleurde cellen in (tabel). Nu zou ik graag al de gekleurde cellen optellen, zonder dat de ongekleurde worden mee op geteld.
Is dit mogelijk en hoe?
Of is het mogelijk van iets op te tellen a/d hand van bv vet of cursief?

alvast bedankt

tarheel

dat is eigenlijk niet wat ik zoek. Het is de bedoeling van de inhoud van de cellen op te tellen, en niet het aantal gekleurde cellen.
Heb die andere formule's al eens proberen aan te passen, maar het lukt me niet.

Als er iemand nog ideetjes heeft?

alvast bedankt
Tarheel

Hallo Tarheel,

Zelf heb ik misschien iets dergelijks anders opgelost door er een kolom 'selecteer' er bij te plaatsen. Hier had ik de keuze gemaakt dat als er iets was ingevult, ongeacht welk teken dan de naast gelegen cel gebruiken. In jouw geval zou je kunnen denken aan verschillende tekens die er dan ook nog eens voor zorgen dat je de naastgelegen cel d.m.v. voorwaardelijke opmaak nog eens voorziet van evt. verschillende kleuren of opmaak e.d.
Ik ben er toen vanuit gegaan dat een cel secteren door er bijv. een 'x' te plaatsen sneller werkte dan een cel te kleuren of speciaal op te maken door vet, schuin e.d.

Is dit een idee om te verwerken in jouw werkblad? Vervolgens kun je de formule SOMPRODUCT gebruiken of SOM.ALS

Groet,
deSmid.

Laatst bewerkt:
In bijgevoegd bestand wordt gekeken welke cel in het bereik A1 t/m A11 dezelfde kleur heeft als cel D3. De waardes die in die cellen staan worden opgeteld en in cel D3 geplaatstst.

Dit is slechts een concept die verder uitgewerkt kan worden. Zo start bijvoorbeeld de macro bij het verplaatsen van de cursor ipv van het veranderen van een cel wat meestal prettiger werkt.
Dit deed ik voor het geval een cel een andere kleur krijgt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan