Kleuren titel pictogrammen transparant maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Claudia*

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 aug 2006
Sinds een paar dagen krijg ik de tekst onder de pictogrammen op 't bureaublad niet meer transparant. Wel kan ik de kleur veranderen maar dat wil ik dus niet. Ik wil ze graag weer hebben zoals het hoort, transparant dus.

Ik heb het een en ander uitgeprobeerd maar het wil niet echt lukken, misschien dat iemand het hier weet?

Alvast bedankt!

bb.jpg

Tja dat heb ik ook eens gehad en bij kwam het omdat ik een andere bureaublad achtergrond had genomen. Toen heb ik mijn oude maar weer terug genomen en was het probleem weg. Met de meeste achtergrondjes had ik geen probleem maar met net die ene wel. Verder kan ik je niet helpen.

Groetjes Helga.

Ja lag het daar maar aan, maar dat is dus niet zo :(

Ik wacht rustig af totdat iemand met een oplossing komt! :)

Ja dan wens ik je succes en wacht ik met je mee want ik ben ook best benieuwd waar het dan aan lag.

Groetjes Helga.:confused: :D

Configuratiescherm, systeem, geavanceerd, prestaties, dus visuele effecten, etc, instellingen, vallende schaduw huppeldepup aanvinken.

Hallo lange Pier,

Claudia heeft de vraag gesteld en ik heb meegekeken dus daarom wil ik je alvast bedanken voor de oplossing. Ik hoop dat Claudia er ook wat aan heeft.:D

Groetjes Helga. :thumb: :)

Configuratiescherm, systeem, geavanceerd, prestaties, dus visuele effecten, etc, instellingen, vallende schaduw huppeldepup aanvinken.

Sorry, maar daar zit 't hem dus niet in want dat stond al aangevinkt.
Bij m'n eerste post heb ik een screenshotje toegevoegd, daar kun je zien wat ik bedoel
Maar bedankt voor je moeite.

Iemand anders die misschien de oplossing weet?

Ik weet wat je bedoeld, en daar is die optie juist voor, om de achtergrond van de tekst hetzelfde te maken als het bureaublad.
Sterkte ermee.

Nou ik heb het opgelost hoor, ben zelf nog maar eens gaan kijken.
De oplossing was heel simpel en schaam me een beetje dat ik daar zelf niet opgekomen ben :)

Het enige wat ik heb gedaan is het thema weer terug op Xp gezet, want die stond dus op aangepast. Hoe dat is gekomen weet ik niet, waarschijnlijk dat een van de kids eraan gezeten heeft.

Bedankt voor 't meedenken :)

Groetjes, Claudia.

Maar toch.... Een klassiek thema met dat vinkje zou het probleem opgelost moeten hebben.

Mooi dat het is opgelost :).

Heb ook een tijdje dit probleem gehad en eindelijk de oplossing gevonden!

Ik had alle bovengaande tips gevolgd, zonder resultaat. Tot ik er op kwam dat er ook zo iets bestaat als 'active desktop'. In het filmpje van de link wordt alles uitgelegd.

Ik denk dat ik ooit via de 'gebruik afbeelding als bureaubladachtergrond' functie zo'n active desktop aangemaakt moet hebben. Anyway, als je dan in het menu van de active desktop komt (via Klik op Start, klik op Configuratiescherm en dubbelklik op Beeldscherm, Bureaublad, Bureaulbad Aanpassen, Klik op het tabblad Web) dan heb ik deze verwijderd en het probleem was opgelost!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan