• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kleuren toevoegen met voorwaardelijke opmaak door cellen te selecteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ThomasRaa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2016
Berichten
5
Best allen,

Ik ben bezig met een werknemersplanning. Nu zou ik graag willen dat ik meerdere cellen kan selecteren in een kolom en dan met het pull-down menu kan kiezen voor in dit geval "zaagmachine" en dat dan in de bovenste cel "zaagmachine" komt te staan met een kleur en dat de overige geselecteerde cellen alleen de kleur mee krijgen van in dit geval weer "zaagmachine". Zie bijlage voor wat ik tot nu toe gemaakt heb.

Alvast bedankt.

Bekijk bijlage werknemers planning.xlsx
 
Zoiets ?
 

Bijlagen

  • Kopie van werknemers planning-1.xlsx
    15,2 KB · Weergaven: 42
Dat heb ik gezien, maar ik krijg het niet geselecteerd. Als ik een aantal cellen selecteer en klik op de bovenste cel bijvoorbeeld "CNC Holzer" aan dan worden de andere geselecteerde cellen niet dezelfde kleur (zie bijlage voor screendump).

screendump:
screendump.png
 
Je moet enkel in de eerste cel uw selectie maken. En pas daarna de selectie doorvoeren zo ver als nodig.
De voorwaardelijke opmaak doet dan de rest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan