Kleuren veranderen na wijziging

Status
Niet open voor verdere reacties.

Verderfje

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2007
Als ik een wijziging aanbrengt op een kolom wil ik dat de tekst een andere kleur krijgt.

Voorbeeld:

Ik heb in 1 tabel: Naam straat huisnummer postcode plaatsnaam.
Ik kom na een paar dagen achter dat ik een verkeerde postcode hebt ingevuld.
Ik ga deze wijzigingen in de juiste postcode en dan wil ik dat de tekst van die postcode rood word omdat ik hem heb gewijzigd.

Dit is wellicht een hele simple vraag maar ik kan het antwoord niet vinden in de boeken van Access en op het Internet. Daarom doe ik een beroep op jullie.

Alvast bedankt emi :thumb:

After-update

Je kunt in de after_update van de postcode een regel code schrijven die de kleur van het tekstvak verandert. Het effekt is dat als je de postcode aanpast, het tekstveld van kleur verandert. Sluit je het formulier en open je 'm opnieuw, dan is de afwijkende kleur weer weg.
Code:
sub postcode_afterupdate()
postcode.backcolor=#FF0000
end sub

Vul bij #FF0000 je eigen kleurcode in.

Laatst bewerkt:
Hmmmm das jammer. Want dat juist net wat ik wil - dat het een andere kleur blijft.

Maar ik ga deze wel proberen te maken.

:thumb:

Voeg aan de tabel een hulpveld (bv. PostcodeGewijzigd) toe van het gegevenstype Ja/Nee. Vul deze met de waarde "Ja" na de afterupdate() gebeurtenis. Gebruik de waarde van dit veld vervolgens om de kleur van dit veld op het formulier te bepalen: bij Postcodegewijzigd = Ja -> rood ; bij Postcodegewijzigd = Nee -> normale kleur.

Voorwaardelijke opmaak

Als je gebruik maakt van een hulpveld, dan kun je ook voorwaardelijke opmaak gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan