kleuren verdijwen uit laptop monitor

Status
Niet open voor verdere reacties.

pat_in_chicago

Gebruiker
Lid geworden
18 feb 2003
Hallo,

ik heb alle berichten in deze sectie proberen te overlopen maar geen antwoord gevonden. Wie kan mij helpen met het volgende:
Sinds een week begint het beeldscherm van mijn laptop (Compaq Armada 1750) soms te trillen en wazig te worden. Daarenbovenboven verdwijnen nu en dan alle kleuren uit mijn beeldscherm (je ziet ze er werkelijk uitlopen...het is heel vreemd). Dan blijft er alleen nog een witgrijs beeldscherm over. Dan kan ik niks anders doen dan opnieuw opstarten. Dan gebeurt het soms dat dit opstartscherm opnieuw wit is, en dan moet ik opnieuw opstarten.
Voor dit gebeurde heb ik niks aan mijn settings veranderd.
Ik heb ondertussen mijn frequentie proberen te veranderen, maar het probleem blijft.

Kan iemand mij helpen? Ik vermoed dat de laptop al 3 of 4 jaar oud is? Zou het scherm de geest hebben gegeven?

Alle reacties zijn welkom!

Alvast bedankt!

Mr Bravoman,

Kan ik dit laten herstellen of zou dit te duur kunnen zijn?

Is er een manier om te testen dat het kabeltje beschadigd is?

Heb je er al eens een externe monitor op aangesloten om te kijken of het dan wel goed blijft

Nee, op dit moment heb ik geen andere monitor voor handen. Ik zal dit hopelijk morgen kunnen uitproberen.
Ik vermoed dan als die monitor wel behoorlijk werkt, dat inderdaad dat kabeltje zou beschadigd zijn. De goedkoopste oplossing voor mij zou dan zijn om ergens een tweedehands monitor aan te schaffen. Het probleem is dan wel dat de functionaliteit van mijn laptop, wel voor een groot stuk van zijn waarde zal verloren hebben. Maar dan kan ik tenminste wel werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan