kleurinstellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

arie2507

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
Berichten
302
Hallo,
Om te beginnen moet ik melden dat ik niet zo goed kan zien als een doorsnee nederlander. Jammer maar het is niet anders.

Nu gebruik ik windows7 en eerlijk is eerlijk die werkt best fijn en heeft veel mooie dingen aan boord.

Het enige waar ik me aan blij storen is de combinatie lichte letters op een witte achtergrond.
Bijv in conf. scherm zijn alle linken lichtblauw en dat zou ik het liefste iets donkerder hebben.
Nu zijn er ook contrastrijke standaard instellingen, maar zwart wit hoeft nu ook weer niet want dan mis je soms knoppen of andere belangrijke info.

Nee puur die letterkleur aanpassen naar een donkerder type is al voldoende zoa;s bijv. deze tekst wordt weergegeven.

Is er toevallig iemand die me daar een hint in kan geven. Als het niet kan houdt het op, maar niet geschoten is altijd mis.
Alvast bedankt voor jullie tijd.

Arie2507
;) keep on smiling
 
Hoi Arie,

Als je in het start-menu toegankelijkheidscentrum intoetst, kun je daar kiezen voor hoog contrast. Dit zal denk ik je problemen oplossen.

Gr. Maarten
 
Hoi Maarten,

Bedankt voor je reactie.
Hier was ik al geweest en je kunt daar idd van alles instellen, maar net niet wat ik in ieder geval zoek.
Soms gebruik ik ook ALT-SHIFT-PRSCREEN om zo toch rustig te kunne lezen.

Maar mijn eigenlijke grote ellende is dat ik van die lichtblauwe, lichtgroene, grijze etc tekst afwil zonder dat ik het contrast radicaal moet omturnen.
Ik weet dat het eigenwijs klinkt, maar een heel zwart scherm zit ik ook niet op te wachten dus de vraag blijft nog even open.

Toch bedankt voor je meedenken.

Arie
 
Zou je even een printscreen kunnen maken? Ik kan me even niet een beeld ervan maken wat jij nu bedoelt.

Greetzz,
Timo
 
Timo,

Ben ondertussen een eind verder gekomen.
Bij toeval en zoeken op google kwam ik deze site tegen
http://www.pcwebplus.nl/tsoft/w7visueleeffecten.htm

Hier ben ik mee aan het stoeien en de resultaten worden beter.
Ik werk op dit moment in XP, maar heb vanochten in 7 wat aanpassingen gedaan die het weer wat leesbaarder maken.

Mijn probleem is dat ik lichtgekleurde teksten op een witte achtergrond moeilijk kan lezen.
Maar om nu om te schakelen naar toegangkelijkheid en de boel weer laten geven in bijv. zwarte achtergrond en gele tekst is net weer te.... en bovendien wordt dan niet in alle gevallen alles weergegeven in die combinatie.
Bijv. in live mail zijn de berichten zwart/geel en de accounts aan de linkerkant blijven licht van tekstkleur.

Ik weet dat het pietluttig klinkt, maar ik probeer zo lang mogelijk standaard instellingen te gebruiken omdat ik veel werk voor anderen op de PC doe en als er dan dingen ontbreken kan ik niet voldoende tegemoet komen aan bepaalde eisen.

Ik hoop dat men dat een beetje kan begrijpen.
Ik zal straks een screenshot plaatsen met een voorbeeld.

Heb inmiddels het grootste deel weer goed zichtbaar (zie bijlage).
De link hierboven in het verhaal heeft me op het goede spoor gezet.




Groet
Arie

sorry voor het langdradige verhaal
 

Bijlagen

  • screenshot01.jpg
    screenshot01.jpg
    96,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan