Hallo,
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is:
Ik heb een aantal cellen, bv. cel A1 t/m A6.
Nu wil ik deze cellen koppelen aan cel B1 t/m B6.
Onafhankelijk van wat er in de cellen A1 t/m A6 staat (getal, tekst of wat dan ook), wil ik dat B1 t/m B6 "ingevuld" worden met een getal, dat afhankelijk is van de achtergrondkleur.
Ik zie het volgende voor me:
Cel A1 heeft geen achtergrondkleur > In B1 komt het getal 0 te staan
Cel A2 heeft de achtergrondkleur Rood (bepaalde kleurcode neem ik aan) > In B2 komt het getal 1 te staan.
Cel A3 heeft de achtergrondkleur Groen > In B3 komt het getal 2 te staan.
Echter moet het ook zo zijn, dat als ik nu de achtergrondkleur van Cel A3 verander van groen naar rood, het getal in B3 ook verandert van 2 naar 1.
Is zoiets mogelijk? Of is er een andere manier om twee cellen op een dergelijke manier te "koppelen?"
Ik vraag me af of het volgende mogelijk is:
Ik heb een aantal cellen, bv. cel A1 t/m A6.
Nu wil ik deze cellen koppelen aan cel B1 t/m B6.
Onafhankelijk van wat er in de cellen A1 t/m A6 staat (getal, tekst of wat dan ook), wil ik dat B1 t/m B6 "ingevuld" worden met een getal, dat afhankelijk is van de achtergrondkleur.
Ik zie het volgende voor me:
Cel A1 heeft geen achtergrondkleur > In B1 komt het getal 0 te staan
Cel A2 heeft de achtergrondkleur Rood (bepaalde kleurcode neem ik aan) > In B2 komt het getal 1 te staan.
Cel A3 heeft de achtergrondkleur Groen > In B3 komt het getal 2 te staan.
Echter moet het ook zo zijn, dat als ik nu de achtergrondkleur van Cel A3 verander van groen naar rood, het getal in B3 ook verandert van 2 naar 1.
Is zoiets mogelijk? Of is er een andere manier om twee cellen op een dergelijke manier te "koppelen?"