• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klik in cel tellen vba

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hylas

Gebruiker
Lid geworden
5 mrt 2012
Hallo leden,
ik heb een aardige tekst in vba staan maar soms moet ik dezelfde cel aanklikken en dan wil ik eigenlijk dat hij de registratie bijhoud hoe vaak ik de cel aangeklikt heb
is dit mogelijk in het onderstaand vba tekst of moet ik dan een andere Privat Sub maken

HTML:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Column = 1 Then
    Cells(Target.Row, "F") = Now
    Cells(Target.Row, "G") = " Is Gescand"
    Cells(Target.Row, "H") = Application.UserName
    End If
End Sub

Je kunt een tellertje maken in je werkblad in bvb een tabel. Iedere keer als je op een specifieke cel klikt, laat je de teller met 1 verhogen.

Thanks

En tellertje bovenin werkt niet zo ik wil het op de regel hebben hoe vaak de cel is aangeklikt heb heel veel regels staan

Bijlagen

• Schermafbeelding 2021-03-31 120954.jpg
    Schermafbeelding 2021-03-31 120954.jpg
    407,7 KB · Weergaven: 26
kan je een voorbeeldbestand plaatsten? Dan komt dat vast in orde.

Wil je de telling in kolom K hebben?
Is alleen het selecteren niet een beetje riscant? Ik zou eerder gaan voor een dubbelklik.

Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
       Cells(Target.Row, 6).Resize(, 3) = Array(Now, " Is Gescand", Application.UserName)
       Cells(Target.Row, 11) = Cells(Target.Row, 11) + 1
    End If
End Sub

Na dubbelklik

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Target.Offset(, 5).Resize(, 3) = Array(Now, " Is Gescand", Application.UserName)
    Target.Offset(, 10) = Target.Offset(, 10) + 1
    Cancel = True
  End If
End Sub

Laatst bewerkt:
Alstu, maar ik heet geen Jan:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan