Opgelost Klik op img in website

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
Na weken lezen en proberen kom ik er nog niet uit en is het tijd geworden om hulplijnen in te schakelen.
Ik gebruik Office 2016, Chrome en voor het scrapen van websites Chrome icm Selenium

Ik heb een account op Kinomap waardoor jullie de code van die website niet zullen kunnen inzien.
Ik zet die hieronder.

Ik kan een trainingvideo liken mocht ik dat willen.
Nu doe ik dat geddeltelijk middels VBA en gedeeltelijk handmatig, maar erg omslachtig.

Nu heb ik het zo:
Ik open 2 maal een Cromedriver, Bot1 en Bot2

In mijn sheet staat in een kolom allemaal linken naar die trainingsvideo's.
Middels VBA orden die een voor een geopend.
Op de pagina staat een klein transparant hartje. (linksonder op de afbeelding)
Klik ik daarop zal dat geel gekleurd worden, klik ik nogmaals dan wordt het weer transparant.
Dus, otweg klikken gaat niet, ik moet dus eerst de kleur van dat hartje acherhalen.
Dat lukt me wel en ik weet dus of ik die video al eerder heb geliket.

Nu wil ik eigenlijk dat ik op dat moment op dat hartje kan klikken en dus de video liken mocht dat nog niet gedaan zijn.
dat lukt me dus niet.

Ik doe het nu zo:
Wanneer dat hartje transparant is, zet ik die video naar Bot2.
Zodra alle video's zijn doorlopen sluit ik Bot1 af en staan in Bot2 alle video's die nog niet geliket zijn.
Liken doe ik dan handmatig door het hartje op die pagina's aan te klikken.
Als ik dat heb gedaan geef ik de macro toestemming door te gaan en zal Bot2 afgesloten worden.

Wanneer ik in staat zou zijn op dat hartje te klikken, is Bot2 helemaal niet meer nodig.
Dan open ik de linken een voor een, kijk naar de kleur en als die transparant is, dan klikken

Hopelijk kan iemand me helpen.

Bedankt voor jullie tijd

Bekijk bijlage Liken2.bmp

Ik snap niet echt wat je wilt bereiken. Maar het probleem is dat jij het hartje niet geautomatiseerd kan liken?

Ik vermoed een CORS-beveiliging i.c.m. met een AJAX en fetch() functie die geen goedkeur geeft om te liken.

Maar ik vraag me ook af of dit legaal is? Probeer je nu likes te scoren?

Laatst bewerkt:
Nee, als ik zo'n video met mijn hometrainer heb gereden en ik vind die video leuk, kan ik de maker van die video laten weten dat ik die video waardeer.
Het zou hem/haar kunnen motiveren meer video's te maken.

Hartstikke legaal dus.

Voordeel is dan ook dat wanneer ik een video wil zoeken om te gaan rijden, ik meteen kan zien of ik die al heb gereden.
Kortom: ik like alle video's die ik heb gereden en zou dat graag middels VBA willen doen.

Ik vrees dat je tegen CORS-headers aanloopt, omdat de site niet wilt dat anderen invloed kunnen uitoefenen op likes, ook al is het goed bedoeld.
Je kan het vast wel omzeilen, maar je loopt ook kans op een IP-ban of iets dergelijks.

Ik denk dat ik het niet goed heb uitgelegd.

ik ben een betalend lid en kan die app gebruiken.
ik kan dan video's afspelen en mijn hometrainer reageert op de video.
Ga die video daar berg op, zal mijn hometrainer zwaarder trappen en zo nog meer van die dingen.

Als ik klaar ben kan en MAG ik die video liken, eigenlijk wordt dat ook verwacht maar is geen verplichting.

dus waarom zou men dat blokken.

Ik kan op dat hartje klikken en dan wijzigt het transparant naar geel.
That's it.

Dus waarom zou ik dat niet middels VBA kunnen.

Voor mijn gevoel ben ik er al dichtbij.

In mijn openingstopic schreef ik dat ik in staat ben de video's die ik nog niet heb geliket uit te filteren waarna ik die handmatig ga liken.
Dat laatste lijkt me ook middels VBA te kunnen.

Laatst bewerkt:
Wat is het voordeel van VBA in dit geval ?

Ik doe dat liken nu handmatig. De video's die nog niet zijn geliket worden door mijn macro herkent en zijn allemaal in Chrome geopend.
Er komt dan in Excel een melding dat ik die video's eerst handmatig moet liken en pas daarna op OK drukken.
De macro sluit Chrome dan af en zijn we klaar.

Omdat het maandelijks om een kleine 100 video's gaat is automatiseren wel een pluspunt.

100% zeker weten dat ik al best dichtbij de oplossig zit, alleen dat klikken lukt niet.
Zou best kunnen zijn, dat dit is beveiligd maar ik zou niet weten waarom men dit zou doen.
Dat zou een meerwaarde hebben wanneer je meer dan eemaal kunt liken, wat dus niet het geval is.

Door alsmaar te klikken wissel je van geliket naar niet geliket en weer trerug.

Niemand die weet hoe je middels VBA op een afbeelding kunt klikken?
Dat hartje waarop geklikt moet worden heeft een json bestand met daarin de kleurcode.
Deze code = 00000 wanneer de video nog niet geliket is.

In het kort: klik ik met de muis op dat hartje, geef ik die video een like.
Klik ik nogmaals op dat hartje, trek ik de like weer in.
Vraag: kan ik dmv VBA een muisklik op dat hartje simuleren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan