Na weken lezen en proberen kom ik er nog niet uit en is het tijd geworden om hulplijnen in te schakelen.
Ik gebruik Office 2016, Chrome en voor het scrapen van websites Chrome icm Selenium
Ik heb een account op Kinomap waardoor jullie de code van die website niet zullen kunnen inzien.
Ik zet die hieronder.
Ik kan een trainingvideo liken mocht ik dat willen.
Nu doe ik dat geddeltelijk middels VBA en gedeeltelijk handmatig, maar erg omslachtig.
Nu heb ik het zo:
Ik open 2 maal een Cromedriver, Bot1 en Bot2
In mijn sheet staat in een kolom allemaal linken naar die trainingsvideo's.
Middels VBA orden die een voor een geopend.
Op de pagina staat een klein transparant hartje. (linksonder op de afbeelding)
Klik ik daarop zal dat geel gekleurd worden, klik ik nogmaals dan wordt het weer transparant.
Dus, otweg klikken gaat niet, ik moet dus eerst de kleur van dat hartje acherhalen.
Dat lukt me wel en ik weet dus of ik die video al eerder heb geliket.
Nu wil ik eigenlijk dat ik op dat moment op dat hartje kan klikken en dus de video liken mocht dat nog niet gedaan zijn.
dat lukt me dus niet.
Ik doe het nu zo:
Wanneer dat hartje transparant is, zet ik die video naar Bot2.
Zodra alle video's zijn doorlopen sluit ik Bot1 af en staan in Bot2 alle video's die nog niet geliket zijn.
Liken doe ik dan handmatig door het hartje op die pagina's aan te klikken.
Als ik dat heb gedaan geef ik de macro toestemming door te gaan en zal Bot2 afgesloten worden.
Wanneer ik in staat zou zijn op dat hartje te klikken, is Bot2 helemaal niet meer nodig.
Dan open ik de linken een voor een, kijk naar de kleur en als die transparant is, dan klikken
Hopelijk kan iemand me helpen.
Bedankt voor jullie tijd
Bekijk bijlage Liken2.bmp
Ik gebruik Office 2016, Chrome en voor het scrapen van websites Chrome icm Selenium
Ik heb een account op Kinomap waardoor jullie de code van die website niet zullen kunnen inzien.
Ik zet die hieronder.
Ik kan een trainingvideo liken mocht ik dat willen.
Nu doe ik dat geddeltelijk middels VBA en gedeeltelijk handmatig, maar erg omslachtig.
Nu heb ik het zo:
Ik open 2 maal een Cromedriver, Bot1 en Bot2
In mijn sheet staat in een kolom allemaal linken naar die trainingsvideo's.
Middels VBA orden die een voor een geopend.
Op de pagina staat een klein transparant hartje. (linksonder op de afbeelding)
Klik ik daarop zal dat geel gekleurd worden, klik ik nogmaals dan wordt het weer transparant.
Dus, otweg klikken gaat niet, ik moet dus eerst de kleur van dat hartje acherhalen.
Dat lukt me wel en ik weet dus of ik die video al eerder heb geliket.
Nu wil ik eigenlijk dat ik op dat moment op dat hartje kan klikken en dus de video liken mocht dat nog niet gedaan zijn.
dat lukt me dus niet.
Ik doe het nu zo:
Wanneer dat hartje transparant is, zet ik die video naar Bot2.
Zodra alle video's zijn doorlopen sluit ik Bot1 af en staan in Bot2 alle video's die nog niet geliket zijn.
Liken doe ik dan handmatig door het hartje op die pagina's aan te klikken.
Als ik dat heb gedaan geef ik de macro toestemming door te gaan en zal Bot2 afgesloten worden.
Wanneer ik in staat zou zijn op dat hartje te klikken, is Bot2 helemaal niet meer nodig.
Dan open ik de linken een voor een, kijk naar de kleur en als die transparant is, dan klikken
Hopelijk kan iemand me helpen.
Bedankt voor jullie tijd
Bekijk bijlage Liken2.bmp