Klik op uw gebruikersnaam om te beginnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
1.172
Als je de pc aanzet krijg je vaak eerst het schermpje "klik op de gebruikersnaam om te beginnen" , hoe kan je dit weghalen en of voorkomen ?
 
Start >> Uitvoeren...
Typ in

control userpasswords2

Klik op OK en haal vervolgens het vinkje weg bij:
"Gebruikers moeten een gebruikersnaam..."

James:)
 
Nou ik heb dat gedaan en inderdaad kwam dat scherm niet meer maar ik heb het gauw weer veranderd want er kwam een error waarna ik na het OK klikken bijna al mijn pictogrammen op het bureaublad verdwenen waren en alle instellingen waren veranderd. Jammer.
 
Geplaatst door dutchsoulboy
Nou ik heb dat gedaan en inderdaad kwam dat scherm niet meer maar ik heb het gauw weer veranderd want er kwam een error waarna ik na het OK klikken bijna al mijn pictogrammen op het bureaublad verdwenen waren en alle instellingen waren veranderd. Jammer.
brancard.gif
...raar:confused:

James:)
 
Veel mensen hebben maar één gebruiker op hun XP PC en willen dat dit account zich automatisch aanmeldt na het opstarten.

Maar; na de installatie van Microsoft .NET Framework (SP I) is er een extra gebruikersaccount op de computer toegevoegd. Dit account is verborgen maar zorgt ervoor dat de PC niet meer automatisch aanmeldt.

Doe het volgende om ervoor te zorgen dat dit wel gebeurd:

Klik op Start
Klik op Uitvoeren
Typ: "control userpasswords2"
< enter >
Klik op de gebruikersnaam die je voortaan aan wilt laten melden
Haal bovenink het vinkje weg bij "Gebruikers moeten een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven om deze computer te kunnen gebruiken"
Klik op OK
Vul je wachtwoord in (indien je geen WW hebt kun je dit leeg laten)
Vul nog een keer je wachtwoord in (indien je geen WW hebt kun je dit leeg laten)
Klik op OK
Start je PC opnieuw op.



Dingen tussen " " moet je overtypen (zonder de aanhalingstekens!)
Dingen tussen < > geven acties aan.

==================

En ik betwijfel dus ten zeerste of jij wel het goede account hebt aangeklikt..
 
Het is gelukt, allemaal heel erg bedankt. Maar kan je bij die gebruikersnamen niet gewoon beter alles weghalen en gewoon je eigen naam laten staan? Ik zag daar ook iets als aspnet , nou weet ik niet wat dat is, maar volgens mij kan dat dan gewoon verwijderd worden of heb ik dat mis ?
 
Geplaatst door dutchsoulboy
Het is gelukt, allemaal heel erg bedankt. Maar kan je bij die gebruikersnamen niet gewoon beter alles weghalen en gewoon je eigen naam laten staan? Ik zag daar ook iets als aspnet , nou weet ik niet wat dat is, maar volgens mij kan dat dan gewoon verwijderd worden of heb ik dat mis ?

Deels mis :).

En ook zeker administrator niet weghalen!

In principe gebruik je ASP.net alleen maar wanneer je ook in ASP.net programmeert hoor. In theorie kan die wel weg.
 
Er kunnen wel 2 accounts zijn met ADMINISTRATOR-rechten, maar maar 1tje met de naam administrator.
Anders is het maar raar...

James:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan