Klok blijft hangen op wintertijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

joosttoneter

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2009
Berichten
35
Hoezo gaat me klokje niet mooi vanzelf naar zomertijd toe. Hij zegt wel van: "De zomertijd is begonnen op zondag 31 maart 2013 om 2:00. De tijd is niet aangepast voor deze wijziging". En ook als ik vraag om de tijd bij te werken, bij het tabje internettijd en dan instellingen wijzigen, blijft ie op wintertijd staan.
 
Hallo JoostToneter. Wellicht even nakijken bij je klokje. Tijdzone Amsterdam enz enz.
Je kunt dan gewoon kiezen voor UTC +1 (zomertijd is UTC+2)

GMT is een astronomische tijdsaanduiding. Daar deze tijdsaanduiding niet zuiver genoeg is. Heeft te maken met aard rotatie etc. wordt er in windows 7 de UTC toegepast. De UTC wordt gesynchroniseerd door de Atoomklok welke wel zuiver genoeg is.

UTC is een universele tijdsaanduiding welke vooral gebruikt wordt bij grensoverschrijdende software zoals het internet. Omdat er zoveel verschillende tijdzones gebruikt worden, heeft men ervoor gekozen om de Atoomtijd te gebruiken. (UTC)
 
Laatst bewerkt:
Hoi,
wijzig bij de tab ïnternettijd de synchronisatie naar: time-b.nist.gov en klik dan op bijwerken.
Bij mij werkte het lange tijd geleden, sindsdien geen problemen meer gehad!
Hoop dat het bij jou ook lukt.
 
Ok, grappig, ik constateer hetzelfde op Windows 7, maar alle 2000/XP/Vista's doen het probleemloos!

Ok, Mik is me een beetje voor, maar dit protocol werkt doorgaans:

  • Herstart de computer
  • Meld aan als (een) Beheerder


  • Datum/tijd aanpassen...
  • Tijdzone wijzigen...
  • Klok automatisch aan zomertijd aanpassen aanvinken


  • Tabblad internettijd
  • Instellingen wijzigen
  • Klik Nu bijwerken


  • Lukt niet: Klik nog eens nu bijwerken
  • Lukt weer niet: Kies andere tijdserver, bv. time.nist.gov
  • Klik nu bijwerken
  • Lukt niet: Herhaal met andere beschikbare tijdserver tot succes.


  • Lukt: Kies oorspronkelijke tijdserver bv. windows.time.com
  • Klik nu bijwerken
  • Lukt niet: Herhaal tot succes.


  • Toepassen, OK,OK.
  • Herstart.

Waarschijnlijk zijn de tijdservers gewoon overbelast door de zomertijd. Het is wel belangrijk om de tijd correct te zetten, want alle updates zijn er van afhankelijk, dus niet alleen Microsoft, maar ook AV/FW's, Plug-In & Add-On's, etc...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan