Klok gereset na reboot

• Onderwerp starter Onderwerp starter hoef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hoef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Hoi,

Sinds enige weken is de klok van mijn PC gereset naar 31/12/2002 23uur telkens ik de PC heropstart.

Een virus of zo denk ik niet dat het is, want ik heb al de meeste scanners laten zoeken.
Iemand suggereerde al eens de batterij van het moederbord weghalen en terugplaatsen?

thx

hoi

Kijk eens naar je bios hoe de tijd daar staat maar ik denk dat je aan een nieuwe batterij toebent

Ga naar Configuratiescherm -> datum en tijd -> Tijdzone wijzigen -> verander naar GMT+01:00 Amsterdam, Berlijn, bern etc.
Ga dan naar Internet Tijd (tab)
Druk op Instellingen wijzigen, nu krijg je een venster met een aantal opties.

Nu op bijwerken.

Als die aangeeft dat dit niet kan verander dan van server.

succes!

hoi

Kijk eens naar je bios hoe de tijd daar staat maar ik denk dat je aan een nieuwe batterij toebent

Inprincipe kan het daar niet aan liggen, als je met netstroom ten alle tijden bent verbonden dan wordt de batterij niet gebruikt maar de netstroom zelf om de bios in tact te laten.

Inprincipe kan het daar niet aan liggen, als je met netstroom ten alle tijden bent verbonden dan wordt de batterij niet gebruikt maar de netstroom zelf om de bios in tact te laten.

Toch gek dan dat hier op forum regelmatig nieuwe batterijen geadviseerd moet worden en de oplossing biedt.

Toch gek dan dat hier op forum regelmatig nieuwe batterijen geadviseerd moet worden en de oplossing biedt.

Raar, zo'n batterij moet zeker 10 jaar mee gaan :confused: ook omdat deze constant wordt opgeladen door de moederbord zelf...

Maar als dit de oplossing inderdaad biedt dan heb ik niks gezegt ;)

Als de klok van een PC steeds terug gezet wordt, kun je er voor 99% vanuit gaan dat de moederbord batterij niet goed meer is. Ongeacht of er nog stroom op het moederbord staat. Wel na vervangen de datum en tijd goed zetten en de instelling saven (F10) in het Bios.

PS tien jaar red je niet met een mobo batterij.

Als de klok van een PC steeds terug gezet wordt, kun je er voor 99% vanuit gaan dat de moederbord batterij niet goed meer is. Ongeacht of er nog stroom op het moederbord staat. Wel na vervangen de datum en tijd goed zetten en de instelling saven (F10) in het Bios.

PS tien jaar red je niet met een mobo batterij.

Grappig, ik kan de batterij in mijn nieuwe pc niet vinden... nieuw iets?

Welk moederbord heb je?

Moederbordeigenschappen

Moederbordnaam Acer FX58M

Front Side Bus Eigenschappen
Bus Type Intel QPI
Werkelijke kloksnelheid 133 Mhz
Effectieve kloksnelheid 133 Mhz
QPI klok 2400 Mhz

Geheugenbus-Eigenschappen
Bus Type Triple DDR3 SDRAM
Bus Breedte 192 bit
DRAM:FSB verhouding 4:1
Werkelijke kloksnelheid 533 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 1066 Mhz
Bandbreedte 25594 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen
Bus Type Intel ESI

Moederbordfabrikant
Firmanaam Acer Inc.

Helaas kan er geen duidelijke foto of handleiding van het moederbord vinden. Kan best dat deze gewoon op het moederbord vast gesoldeerd is.

Hij zal wel niet goed zoeken.
De meeste mb batterijen zijn lithium cellen.
En deze zijn NIET oplaadbaar.
Bovendien hebben ze een gemiddelde levensduur van 4 tot 5 jaar max.

oké

Morgen gooi ik er dus een nieuwe batterij in. Zijn deze eigenlijk courant te vinden?

Morgen gooi ik er dus een nieuwe batterij in. Zijn deze eigenlijk courant te vinden?
Gewoon even de oude meenemen naar een computerboer. Hoogst waarschijnlijk een CR2032 type kost iets van €1,50. Het kan ook een CR2025 type zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan