klok in access.

• Onderwerp starter Onderwerp starter JenL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JenL

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
opdracht:
Maak met behulp van VBS en Access een programma dat aan de volgende eisen voldoet:
--> Maak een klok en datum op een formulier. Gebruik hierbij de variabele Timer en Date. Reken deze waarden zelf om naar een correcte datum ,dat en tijd.
--> Maak zo veel mogelijk gebruik van VBA.

Wij hebben helemaal niet veel verstand van VBS/VBA en hebben geen idee hoe we dit aan moeten pakken. Heeft iemand misschien codes, sites of andere dingen waar wij iets aan hebben om te zorgen dat we een lopende klok met datum in access krijgen?

opdracht:
Maak met behulp van VBS en Access een programma dat aan de volgende eisen voldoet:
--> Maak een klok en datum op een formulier. Gebruik hierbij de variabele Timer en Date. Reken deze waarden zelf om naar een correcte datum ,dat en tijd.
--> Maak zo veel mogelijk gebruik van VBA.

Wij hebben helemaal niet veel verstand van VBS/VBA en hebben geen idee hoe we dit aan moeten pakken. Heeft iemand misschien codes, sites of andere dingen waar wij iets aan hebben om te zorgen dat we een lopende klok met datum in access krijgen?

Hmmm... schoolwerk vermoed ik.

Sorry maar dit is tegen de regels van het forum, en eigenlijk ook tegen die van vele andere forums. Het is niet voor niets JOUW huiswerk.

Sorry maar dit is tegen de regels van het forum, en eigenlijk ook tegen die van vele andere forums. Het is niet voor niets JOUW huiswerk.

ik kan het nergens vinden in de regels hoor..
en we hebben toestemming om internet op alle manieren te gebruiken voor informatie..

We hebben nu een formulier met label waarbij we een code hebben gebruikt die het half doet. De datum doet het namelijk wel maar de tijd geeft hij niet weer als je het formulier opent. Toch staat dat vrij duidelijk in de code weergegeven.

de code:
Private Sub Form_Timer()
Me.lblKlokje.Caption = Format(Now(), "dddd d mmmm yyyy hh:nn:ss")
End Sub

Kan iemand ons hiermee misschien helpen?

We hebben nu een formulier met label waarbij we een code hebben gebruikt die het half doet. De datum doet het namelijk wel maar de tijd geeft hij niet weer als je het formulier opent. Toch staat dat vrij duidelijk in de code weergegeven.

de code:
Private Sub Form_Timer()
Me.lblKlokje.Caption = Format(Now(), "dddd d mmmm yyyy hh:nn:ss")
End Sub

Kan iemand ons hiermee misschien helpen?

we hebben van datum en tijd een iets andere notatie gevonden, nu is het ook omgedraaid maar hij doet het. Nog 1 vraagje: weet iemand misschien wat er bedoeld word met een variabele timer en date in access?

Moet dit

Code:
dddd d mmmm yyyy hh:[B]nn[/B]:ss

niet

Code:
dddd d mmmm yyyy hh:[B]mm[/B]:ss

worden?

we hebben van datum en tijd een iets andere notatie gevonden, nu is het ook omgedraaid maar hij doet het. Nog 1 vraagje: weet iemand misschien wat er bedoeld word met een variabele timer en date in access?

Normaal gezien is Timer de huidige tijd wanneer de variabele gebruikt wordt, hetzelfde voor Date maar dan de datum.

Wat we hadden was niet goed genoeg. (te simpel)
We moeten zelf de tijd en datum omrekenen.
Dit heeft de leraar neergezet:
Private Sub Form_Timer()
Me.lblKlokje.Caption = Timer
End Sub

Voor de rest heeft hij niets gezegd.
Wij dachten aan zulke codes:

uu = 0
mm = 0
ss = 0
Zolang uu <= 23
Zolang mm <= 59
Zolang ss <= 59
Write #uu, ”; ”, mm, ”; ”, ss
ss = ss + 1
ss = 0
mm = mm + 1
mm = 0
uu = uu + 1

maar we weten niet of er veel van klopt en waar we het dan moeten plaatsen en in welke volgorde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan