• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Klok in Userform...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Ik heb de file gedownload van Ingrid B >> Lopende tijd / knipperende cel << (klok op werkblad).
Deze code van de klok heb ik gebruikt voor een klok op een Userform. Ik heb alleen het overbodige verwijderd.
De klok start als ik het userform open, maar ik krijg een Automatiseringsfout als ik het userform afsluit door op het kruisje te klikken. Ook krijg ik af en toe een foutmelding als ik op de exit knop klik (niet altijd). Bij elke melding geeft hij een fout aan bij: tvKlok.Caption = Format(Time, "h:mm:ss") (Sub Klok). Ik ben vanalles aan het proberen maar (door gebrek aan kennis) krijg ik dit maar niet opgelost.
Wie kan me helpen en deze code eens nakijken? Ik heb het vermoeden dat ik teveel heb verwijderd.

Bijlagen

Ik heb jouw versie wat aangepast, en denk dat het probleem nu opgelost is. Laat me iets weten of het nu echt werkt, want ik ben al enige weken op zoek naar een oplossing hiervoor.

Bijlagen

Ben nu op het werk en test met Win NT Excel 97 SR-2.
Krijg géén foutmelding meer door op de Exit button te klikken, maar wel nog als ik op het kruisje klik. Krijg foutmelding:

Automation error
Catastrophic failure

Bij debug geeft hij weer dezelfde fout aan: tvKlok.Caption = Format(Time, "h:mm:ss")

Mocht dit niet lukken dan kan ik nog altijd de volgende code in het Userform plaatsen:

' ******************************************
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
If CloseMode = vbFormControlMenu Then
Cancel = True
MsgBox "Klik op Exit om het venster te sluiten"
End If
End Sub
' ******************************************

Nu sluit het Userform niet als men op het kruisje klikt. Men moet op Exit klikken.

Ik denk dat dat inderdaad de beste oplossing is. Immers bij het sluiten van de UserForm is het label niet meer beschikbaar en krijg je dus een compilatiefout in de macro 'Klok'. Die fout kan je volgens mij enkel vermijden door die code niet te starten op dat moment.

Lotus 123

Hallo Jhon en Ingrid,

Dit is precies wat ik zoek voor op mijn werk, alleen gebruiken we daar Lotus 123 waar ik al helemaal niet mee overweg kan, is deze toepassing ook te gebruiken in dat programma en zo ja kan ik het excel bestand dan zondermeer importeren in Lotus ?

Bedankt,

Dave,

Ik heb geen flauw idee, ben ook helemaal niet thuis met Lotus 123. Misschien weet Ingid hier meer van

Voor mij is het zowat 14 jaar geleden dat ik iets met Lotus 1-2-3 heb gedaan, ik weet daar dus echt niets meer van, sorry.

Even proberen misschien, het enige wat er volgens mij kan gebeuren is dat het niet werkt (of wel misschien).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan