klok klopt niet meer.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbie5454

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2003
sinds ik windows xp pro op mijn computer heb geinstalleerd klopt de gewone klok niet meer (het klokje rechtonder in de taakbalk) de klok loopt bijna 2 keer zo langzaam als het zou moeten.. wat kan ik hieraan doen?

Heeft het batterijtje van je moederbord nog wel genoeg stroom?

Op je moederbord zit een batterij ongeveer zo groot als 50 eurocent.(zilver van kleur)
Deze kan je door meten met een multimeter.

Wel jezelf eerst ontladen van statische electriciteit!!!
Dit doe je door ff een verwarmingspijp aan te raken.

Als het opeens alleen in WinXP het geval is, dan lijkt et mij niet dat het batterijtje ''ineens'' bijna op zou zijn. Wel toevallig allemaal dan.

Ik weet niet of je la je baterij hebt gechekt. Maar je kna ook ff een paar minuten in het bios duiken. En kijken hoe snel de klok in het bios loopt.

En mischien je PC ff checken op Spyware

Geplaatst door Rubie-The-Sysop
En mischien je PC ff checken op Spyware
daar gok ik op. Als je mobo-batterijtje leeg gaat de klok niet trager lopen maar begint ie elke keer op dezelfde tijd...

in de BIOS loopt de tijd gewoon goed.. heb comp 3 uur in BIOS bekeken met klokje ernaast en daar loopt de klok zonder vertraging. wat moet k nu dus doen??

Geplaatst door robbie5454
in de BIOS loopt de tijd gewoon goed.. heb comp 3 uur in BIOS bekeken met klokje ernaast en daar loopt de klok zonder vertraging. wat moet k nu dus doen??
en als je dan opnieuw opstart, is de tijd dan nog ongeveer waar hij was toen je opieuw opstartte? Dat hij in bios gewoon loopt zegt niets over of het batterijtje leeg is...

jah na opnieuw opstartie, en ook na tijdje uitstaat en opnieuw opstartte klopt de tijd wel in BIOS. maar als ik dan in windows ben loopt de tijd ineens een stuk minder snel..

geb gescant op virussen en spyware.. alles was in orde. waar zou het dan aan kunnen liggen dat mijn klok in windows nog steeds niet goed loopt?

ik denk dan altijd direct aan virussen en spyware... Maar als dat het niet is weet ik het niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan