Klok systeemvak

• Onderwerp starter Onderwerp starter loop
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loop

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2010
Is er een alternatief voor de klok in het systeemvak waarbij zowel dag datum en tijd worden weergegeven terwijl de taakbalk niet wordt vergroot.

Ik denk dat hij de dag van de week ook direct wil zien in het systeemvak, zonder dat hij eerst de muisaanwijzer boven de klok moet houden.
Dat kan ingesteld worden.
Gebruik daarvoor deze handleiding: https://www.pcleek.com/tips/tips-vo...gen-aan-de-klok-in-het-systeemvak-met-windows

Je moet dus de korte datumnotatie wijzigen.
Dit is de gewone korte datumnotatie: d-M-jjjj
Dan krijg je wat iEscape liet zien.

Wil je de dag van de week er voluit bij hebben, dan wijzig je de korte datumnotatie naar dddd-d-M-jjjj
Hieronder het resultaat:

5d628e6257fa0-zondag_voluit.png

Zijn de eerste 2 letters van de dag van de week voldoende, dan kies je voor de volgende korte datumnotatie: ddd-d-M-jjjj
En hieronder dan weer het resultaat:

5d628eb06c976-dag_van_de_week_in_2_letters.png

Edit: en Lange Pier reageerde al terwijl ik nog aan het typen was. Wat is die man toch snel!

Ik denk dat hij de dag van de week ook direct wil zien in het systeemvak, zonder dat hij eerst de muisaanwijzer boven de klok moet houden.

Ik zie de klok hier zonder eerst de muisaanwijzer boven de klok te houden.

@iEscape Ja, de klok zie je altijd, maar het gaat om de dag van de week (zondag, maandag, dinsdag etc.). Die wil forumlid loop direct kunnen zien.
Normaal moet je voor de dag van de week eerst de muispijl boven de klok laten zweven:

5d62910cdadc0-Ashampoo_Snap_2019.08.25_15h43m24s_006_.png

En die extra handeling wil @loop niet doen.

Als het gebruik van kleine taakbalk knoppen aan staat zie je alleen de tijd.
Als dat uit staat zie je datum en tijd maar is de taakbalk dubbel zo hoog.

Als het gebruik van kleine taakbalk knoppen aan staat zie je alleen de tijd.
Als dat uit staat zie je datum en tijd maar is de taakbalk dubbel zo hoog.
Dat is wat TS bedoeld denk ik met 'terwijl de taakbalk niet wordt vergroot', smalle/laag en hoog taakbalk.

Laatst bewerkt:
Inderdaad edmoor en iEscape, ik heb hiervoor een progje gehad maar door een crash ben ik dat kwijt geraakt. Ik werd op het progje attend gemaakt i.v.m. zwarte letters na installeren van de laatste windows update.

Ik denk dat het gaat om T-Clock:T-Clock.JPG

Die is er inmiddels ook voor Windows 10 (32- en 64 bit):
https://www.chip.de/downloads/T-Clock_36614410.html

Even opletten, de downloader vraagt je ook om dingen te installeren die je vast niet wil hebben.
Nergens in het Window klikken dus, alleen op de knop Next rechts onderin het venster.

About T-Clock:
T-Clock_About.jpg

Laatst bewerkt:
Vraag mij af waarom je dat wilt hebben als je dat gewoon in Windows kunt regelen.

https://www.chip.de/downloads/T-Clock_36614410.html

Even opletten, de downloader vraagt je ook om dingen te installeren die je vast niet wil hebben.
Nergens in het Window klikken dus, alleen op de knop Next rechts onderin het venster.
Ik ken T-Clock niet, ik gebruik ook zo weinig mogelijk 3rd party progjes en/of appl.

Gewoon niet downloaden, het resultaat bij VirusTotal is afschrikwekkend.
Maar dat is bekend veel free software van chip.de zijn niet clean.

Dat berichtje was dan ook voor TS bedoeld.
T-Clock zelf is niks mis mee, het zijn de 3rd party installers die het probleem opleveren.

Laatst bewerkt:

Ik heb de volgende tip ook maar van iemand gekregen, maar ik geef hem hier door: als je iets downloadt van Chip.de, klik dan nooit op die grote (en dus goed opvallende) blauwe knop Download, want dan krijg je de installer van Chip die zal proberen om jou ook andere ongewenste software aan te smeren.
Klik in plaats daarvan op de link 'Manuelle Installation', dan krijg je direct de software die je wilt hebben, zonder extra troep.

5d62d6600c81e-Ashampoo_Snap_2019.08.25_20h31m11s_007_.png

Het zipbestand T-Clock244.zip dat je dan downloadt is schoon volgens VirusTotal: https://www.virustotal.com/gui/file...bd5fe9cf834e4bd0ee2181d9c1e3191db5a/detection

Heren allen dank voor jullie medewerking, ik heb het bestand gedownload zoals door porrelaar aangegeven en naar tevredenheid geinstalleerd, nogmals mijn dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan