klok van mijn computer een uur voor

Status
Niet open voor verdere reacties.

AIMIK

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2003
Hallo,
Weet iemand waarom staat de klok van mijn computer een uur voor, als wat ik doe komt hij een uur voor staan. Ik heb hem op amsterdam ingesteld met auto zomertijd.

Dit kan 2 oorzaken hebben ofwel is de batterij van je moerderbord ver op of je hebt de synchronisatie met windows time niet aangevinkt. Voor het laatste ga naar start,configuratiescherm,datum,tijd .... instellingen,datum en tijd,tijd,zorg dat klok automatisch met ... staat aangevinkt en bij de server time.windows.com staat bevestig met toepassen en ok. Vergeet ook niet op nu synchroniseren te drukken.Zet ook eerst je tijd goed.

dit heb ik al gedaan maar als ik mijn pc uit en aan zet dan loopt ie een uur vooruit!!

Klik is op je Klok en ga naar het tabblad: tijdzone

Is daar wel de goede tijdzone (GMT + 1) geselecteerd ??

rve123 zei:
Klik is op je Klok en ga naar het tabblad: tijdzone

Is daar wel de goede tijdzone (GMT + 1) geselecteerd ??
heb ik ook gehad, in de bios klok verbeterd probleem bleef bestaan nu ik een maand verhuist ben heb ik dat probleem niet meer en nee ik heb het batterij niet vervangen maf ik snap het niet amsterdam is gmt +1.
aimik heb je je windows update's wel uitgevoerd?

StoneyCity zei:
heb ik ook gehad, in de bios klok verbeterd probleem bleef bestaan nu ik een maand verhuist ben heb ik dat probleem niet meer en nee ik heb het batterij niet vervangen maf ik snap het niet amsterdam is gmt +1.
aimik heb je je windows update's wel uitgevoerd?

ja dat heb ik ook gedaan!

Dan is het de batterij van je moederbord. Dat zijn eigenlijk de enigste plaatsen in windows zelf of in het BIOS waar je je klok terug goed kan zetten.

Nielsvds zei:
Dan is het de batterij van je moederbord. Dat zijn eigenlijk de enigste plaatsen in windows zelf of in het BIOS waar je je klok terug goed kan zetten.
dat denk ik niet ik weet het niet ik woonde in het kraakpand klok deed het altijd goed op een dag deed ie gek soms 1 tot 2 uur terug of vooruit ik ben een tal afspraken misgelopen door dat klok. sluit ik ander harde schrijf aan met dezelfde windows erop huh doet de klok het weer goed zet ik de oude harde schijf terug is ie goed na en dan loopt ie langzaam achteruit of vooruit je merkt het niet eens doe ik tv aan zet teletekst aan zit die verdraaide klok weer fout. en nu ben ik al een maand verhuist en ja beide klokken op beide harde schijven doen het uitstekend, maf ik zit wel een beetje te denken of er een computerhacker in had gezeten.

aimik heb je spybot misschien dat het je klok verbeterd...

Laatst bewerkt:
Kan wel zijn hoor maar meestal is dat het probleem wel. Ik kan ook fout zijn maar daar ligt in de meeste gevallen aan. Spyware zou kunnen maar daar heb ik nog niet van gehoord dat ze de tijd konden veranderen. Een hacker mee bezighouden denk het niet.

Doe ook eens deze trojanscan : http://www.trojanscan.com moest er een hacktool of iets gelijkaardigs op je pc staan moet het tijdens de scan gevonden worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan