Kloksnelheid 2400+ te laag

• Onderwerp starter Onderwerp starter nadja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nadja

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2005
in mijn pc zit een proccesor amd 2400+ met een kloksnelheid van
994 MHZ, hoe kan ik die bijstellen .

mvrg
nadja:)

In de bios daar kun je in komen door del of F2 of ff in het boekje van je moederbord kijken

maar hoe hoog moet ik die dan zetten :hu:

Niet veranderen, 2400+ wil zeggen dat die cpu op intelsnelheid loopt van 2,4GHz. Dat in je bios een lagere waarde staat is normaal.

dus advies is zo laten, maar wat voor snelheid met bv een spel kan ik aanhouden

nadja zei:
dus advies is zo laten, maar wat voor snelheid met bv een spel kan ik aanhouden

Een cpu is in de fabriek op een bepaalde snelheid geklokt. Als je dat handmatig gaat wijzigen in de bios, ben je aan het overklokken. Als je dat niet goed doet, of je hebt te weinig koeling, heb je grote kans dat je je geheugen en/of cpu om zeep helpt.
Heb je problemen met spellen spelen dan? Misschien is er wel een andere oplossing aan te dragen, bijvoorbeeld bijplaatsen van geheugen of zo.

het gaat om een amd 2400+ geheugen 520 MB temp cpu nu 21 graden mob temp 18 Graden mob is een asus a7x8 volgens de folder is de sbnelheid 1667 mhz

994 MHz is gewoon te langzaam hoor voor een amd 2400+. Mijn amd 2800+ loopt hier op 2300 MHZ overklokt, normaal op 2100 MHz. Mijn amd 1000 liep op 994 MHz. Je 'FSB' in de bios staat te laag waardoor je niet op de 1995 MHz uitkomt waar een 2400+ op moet draaien. Als je die hoger zet (op 133) moet het goed wezen en draait jou pc weer op 1995MHz (of 1667 MHz als dat normaal is voor jou type amd)..

Tekst & Uitleg

Laatst bewerkt:
wat je kan doen is ga in je bios kies F5 (load defauld) F10 (save and exit)
dan moet alles goed staan

maar hoe doe ik dat in de bios maar waar staat dat dan

gekky29 zei:
wat je kan doen is ga in je bios kies F5 (load defauld) F10 (save and exit)
dan moet alles goed staan

Dat is niet waar. Mijn bios staat in default op 100 terwijl die op 166 moet staan. Die van haar (of hem :p)moet op 133 staan en die staat nu waarschijnlijk op 100 (wat de bios in default waarschijnlijk ook zou doen). Maar dat zou natuurlijk per bios kunnen verschillen..

is een asus bord dus is het waarscheinlijk Delete toest
start je pc op druk herhaaldelijk op de delete toets
dan kom je in de bios als je daar bent toets F5 en F10 das alles

dus als ik het goed begrijp moety ik in de bios de fsb op 133 zetten

gekky29 zei:
In de bios daar kun je in komen door del of F2 of ff in het boekje van je moederbord kijken

Da's handig... als ik mijn pc aan doe, dan kijk ik even in het boekje en dan kom ik in de bios... :D:D

icon10.gif
icon10.gif

maar wart is de werkelijke snelheid nu dan ??:eek:

Tarabass zei:
994 MHz is gewoon te langzaam hoor voor een amd 2400+. Mijn amd 2800+ loopt hier op 2300 MHZ overklokt, normaal op 2100 MHz. Mijn amd 1000 liep op 994 MHz. Je 'FSB' in de bios staat te laag waardoor je niet op de 1995 MHz uitkomt waar een 2400+ op moet draaien. Als je die hoger zet (op 133) moet het goed wezen en draait jou pc weer op 1995MHz (of 1667 MHz als dat normaal is voor jou type amd)..

Tekst & Uitleg

Lees dat nog eens goed ;)

AMD haalt op lagere kloksnelheid dezelfde prestatie als het typenummer in inteltermen. (2400+ geeft dus de prestatie van een 2,4 GHz cpu van intel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan