Kloksnelheid 2400+ te laag

• Onderwerp starter Onderwerp starter nadja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
nadja zei:
maar wart is de werkelijke snelheid nu dan ??:eek:

Die zal tussen de 1600 en de 2000 moeten zijn. Ligt aan het type processor wat je hebt (athlon/sempron etc.). Als je de fsb in de bios op 133 zet gaat ie gelijk op de orginele snelheid lopen..

Voorbeeld: AMD Athlon XP 2400+
FSB snelheid 133 MHz * Multiplier 15 = 1995 MHz (ofwel 1995 miljoen 'kloktikken' per seconde)

het is een 2400+ amd sempron proccesor

mvrg
nadja

AMD Athlon 2400 +

Hallo !

Standaard loopt een Athlon XP 2400 + op 1895 Mhz. (= 15 x 133 )
Bij mij zonder problemen als een 2700 + (=15 x 148); Vcore =1,7 V.
Temp. proc. = 38 gr. C; MOBO =30 gr. C.
Ik snap dat de T.S. hier nog niet aan begint, maar de proc. heeft echt geen enkel probleem nat de aangegeven standaardwaarde.

Harry.

Sorry, had nog niet gezien gezien dat het om een Sempron ging. Dan kan de aangegeven waarde misschien wel kloppen, hoor.

Greetz, Harry.

mijn pc geeft aan bij deze computer hardware kloksnelheid 994 mhz ?

volgens de omschrijving bij de proc moet dit 1667 mhz zijn
de catch is level 1 128 kb
level 2 catch 256 kb
geheugen op de pc is 520 mb

core spanning is 1.65 volt

temp cpu 22 graden
temp mob 18 graden

Dus dit is alles wat ik moet doen:

(wat je kan doen is ga in je bios kies F5 (load defauld) F10 (save and exit)
hij reset het zelf op 133

mvrg
nadja:eek:

Als het goed is wel anders moet je het ff handmatig doen:)

Harry Snor zei:
Sorry, had nog niet gezien gezien dat het om een Sempron ging. Dan kan de aangegeven waarde misschien wel kloppen, hoor.

Ik weet niet precies hoe het zit per type processor maar het kan ook zo zijn dat de multiplier zoals bij mij 12.5 is (dus 133*12.5=1662,5), maar dan nog moet je de fbs in de bios op 133 zetten..

Hoi,

Je cpu loopt te langzaam voor ziujn kunnen.
Ook je FSB van 133 is VEEL te laag.

Ga je bios in, en zet in de optie om je FSB te veranderen deze op de hoogste stand die je AUTOMATISCH(166 MHz) kan instellen. Als het goed is zal je multiplier ergens tussen de 11X en 12.5X moeten staan.

Lukt het niet, zet dan de FSB instelling op handmatig, en stel hem in op 166 MHz

Restarten, en je hebt je normale snelheid, want zoals die nu staat is echt te laag.

Even voor de duidelijkheid:

De multiplier van de Sempron 2400+ is 10. De FSB moet dan inderdaad ingesteld worden op 166 MHz DDR (=333 effectief). 10 x 166 = 1666 MHz. Bron.

Om de sempron op dit moederbord te laten werken heb je wel minimaal deze bios versie nodig: 1015.002. Zie hier.

bedankt allen,
ik ga er even mee stoeien moet volgens mij wel lukken.

mvrg
Nadja

mijn mob is a7n8x-x dus update 1010 en dan de fsb instellen op 166 mhz

A7N8X-X ALL 1010
System will not boot with this processor before updaing to version 1010.

Ik heb de fsb op 166 gezet en hij draait nu zoals hij moet draaien 1.6 mhz zonder de update van internet .

Nadja:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan