kloksnelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Anouk29

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 jan 2008
Ik hoop dat iemand me kan helpen,sinds een aantal weken is mn laptop zo traag met laden van pagina's en het bekijken van filmpjes of streams. Nu denken we dat het aan de kloksnelheid zou kunnen liggen. die verandert nl steeds van 1.79Gh naar 233Mhz. WE snappen er niks van wie o wie weet raad?

Welke processor is het van AMD of Intel?

AMD heeft een functie (ook bij desktop processoren) dat de eindclock lager wordt naarmate er minder van de processor wordt geeisd (in dit geval films e.d) dit is gedaan om energie te besparen, je kan dit ook uitzetten in de bios, bij Intel heet het speedstep. Bij AMD weet ik niet precies hoe het heet maar er zou bij de beschrijving van functie iets moeten staan over changing of lowering clockspeed.

ok dan zal ik straks aan mijn man vragen of hij even in de bios kan kijken of hij hier iets over vind. dank je wel alvast voor de moeite

Nog even een toelichting, Intel heeft Speedstep, AMD heeft Cool and Quiet, dit zul je waarschijnlijk wel aantreffen in het BIOS.
Bij Intel word de multiplier verlaagt en daarmee ook de kloksnelheid, AMD verlaagt gewoon de FSB.

Dat waren de namen ja, thnx voor de refresh :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan