klopt deze samenstelling?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jull
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedemiddag,

Volgens mij niets mis mee.Je mist alleen nog een dvd speler/brander

Heb je de QVL gecheckt? (Qualified Vendor List) Te downloaden bij Asus bij het moederbord.
Het is een nogal omvangrijke lijst, daarom kon ik 'm niet als bijlage bijvoegen (+300 Kb) en mag je zelf checken of het door jou geselecteerde geheugen erbij staat. Staat het er niet bij dan is de kans dat het geheugen niet werkt aanwezig, staat het er wel bij, dan geeft Asus je de garantie dat het gaat werken.

Houd in je achterhoofd dat Asus bordjes nogal eens kieskeurig kunnen zijn met geheugen. Check dus de QVL !

Laatst bewerkt:
oke zal even kijken van die dingen die ik net weer niet weet :P

Vrij vertaald komt het erop neer dat op die (QVL) lijst (die je dus kunt downloaden als je naar de site van Asus gaat en wel bij het desbetreffende moederbord) geheugen merken en typen staan waarvan Asus garandeert dat ze werken op dat moederbord. Koop je een ander merk of type geheugen, dan moet je hopen dat het werkt. Zeker bij een web aankoop is het handiger om geheugen te kopen dat zéker op die lijst staat.

@zx81,

doe ons een lol en laat nutteloze berichten achterwege. Niet iedereen is even goed met de Nederlandse spelling.;)

Bericht dus verwijderd.

Hoi,

Heb even voor je gekeken maar het geheugen staat ertussen dus geen probleem.

heb de lijst gevonden ja zal even naar het werk geheugen kijken maar veder klopt alles ?

haha idd thanks man zat zelf nog te ***ten had er nog geen adobe reader op :P

Hoi,

Je moet ook geen adobe reader installeren maar foxit reader veel sneller:p:p

oke weer wat nieuws :D

en ik vroeg me af of er nog beter werk geheugen is van ong de zelfde prijs heb volgens mij ook ergens gelezen dat i5-760 niet meer dan 4 gig ondersteunt

heb het ook nog ff na gekeken

en zie er alleen OCZ3P13334GK
terwijl ik zelf de OCZ3G1333LV4GK heb gekozen

Hoi,

Ocz is geen slecht geheugen hoor gebruik het zelf ook. en weet niet waar het je gelezen hebt voor het aantal gig meestal is het moederbord wat dit bepaald en de os

ik zie het stom dan zal je dus een ander geheugen moeten zoeken

Laatst bewerkt:
zit al wat rond te kijken wil ong tot de 60 euro gaan voor het geheugen
ik weet niet of jij nog wat weet te vinden.

julian

Hoi,

Ik weet het iets duurder maar ook een prima merk en staat volgens mij op de lijst van asus

ja oké naja heb al andere van ocz gevonden die er tussen staat heb maar 6 gig gedaan maar keek bij alternate bij de processor en zag ik dus dit :

Geheugen Controller

Soorten geheugen DDR3-800, DDR3-1066, DDR3-1333
Geheugenkanalen 2
ECC-geheugen wordt ondersteund Nee
Registered-geheugen wordt ondersteund Nee
Fully Buffered vereist Nee

maar die geheugen kanalen houdt dat dan in dat er maar 2 stroken werk geheugen worden geaccepteerd?

Hoi,

Volgens mij niet de processor beschikt over twee geheugen kanalen en werkt deze wel beter met dual cannel geheugen en daarom werkt de I7 socket 1366 beter met triple geheugen want deze heeft dus 3 geheugen kanalen
Dus als de 6gig drie reepjes zijn zal het niet optimaal werken maar werkt wel volgens mij
Als ik dit tenminste goed begijp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan