Knallende boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Mijn boxen doen nogal raar de laatste tijd.
Ze laten een doffe knal horen om de tijd (verschilt).
Ik weet niet of het een of meerdere boxen zijn die het doen.

Please help me! Ik schrik me kapot de hele tijd! :eek:

Zie hier mijn systeemeigenschappen
 
Bij mij zat mijn adapter een tijdje geleden niet goed in de w.c.d.
Bij elke trilling tegen de PC-kast hoorde ik ook rare geluiden uit de speakers.
 
Geplaatst door Smartguy
w.c.d. ? :confused:
W.and C.ontact D.oos ??? :D

inbouw_contact.jpg
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door ojan

W.and C.ontact D.oos ??? :D

O.D.W.I.D.O.W (O.kee D.an W.eet I.k D.at o_Ok W.eer :rolleyes: )

Die zit er goed in, heb nu even bij de grote box het schakelaartje omgezet van 5.1 --> 6.1 upmix naar 5.1/6.1
 
ik zou ALLE verbindingen nakijken. Cinchstekkers, of minijacks kan je best eens uittrekken en terug inpluggen. Er is altijd een kleine kans dat deze slecht contact maken... Als laatste event. ff de geluidskaart eruit en terug erin, voor dezelfde reden.
Ook een rond je kijken in huis of die plops die je hoort op hetzelfde moment gebeuren als een ander toestel in huis in of uit schakelt...
 
Dat laatste zou best wel eens kunnen inderdaad aangezien we maar twee stoppen (of hoe dat ook heet) in de meterkast hebben geloof ik. Ik ga ff de tv aanzetten om te testen.

Maar ik heb nog niks gehoord sinds ik dat schakelaartje heb omgezet.

Ff afwachten dus :)
 
lijkt misschien stom, maar heb je al eens getest met een maar andere boxen?
 
Die heb ik niet...

na een mailtje te hebben gestuurd naar de computerwinkel waar ik de computer heb gekocht kreeg ik dit mailtje:

U moet er op letten dat de onboard geluidskaart uit staat. Deze is in de bios uit te schakelen.

Waar tevens een oorzaak zou kunnen liggen is in de aarding van de pc. Het is aan te raden om de pc geaard aan te sluiten ivm spanning pieken.

Mocht dit geen oplossing bieden, is het mogelijk om de boxen op een ander systeem te testen. Doen de boxen dit ook op een ander systeem, ligt het probleem in de speakerset zelf.

Die onboardgeluidskaart is dat die ac' 97 onboard (of zoiets) in de bios?

En hoe kom ik erachter of de stekker geaard is of niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan