Goedemiddag,
Ik loop tegen de volgende uitdaging aan.
Door een verhuizing verandert onze capaciteitsindeling: we gaan van meer kleinere cells naar minder, maar grotere cells. Ik wil op basis van historische productiegegevens beoordelen of de volumes die in het verleden geproduceerd zijn ook zouden passen in de nieuwe indeling, en waar daarbij knelpunten ontstaan
Tablad 19 cell:
In dit tabblad staat de huidige situatie
Hierbij spelen de volgende variabelen een rol:
Belangrijke beperking:
Ik zoek de beste manier om in Excel te bepalen welke historische vraag per dag nog past in de nieuwe indeling
Ben begonnen maar ondanks AI raad te plegen kom ik er zelf niet meer uit welke richting ik nu in moet en hoop ik hier misschien iemand te treffen wat te doen
Iemand ideeën?
Met vriendelijke groeten,
Hefan
Ik loop tegen de volgende uitdaging aan.
Door een verhuizing verandert onze capaciteitsindeling: we gaan van meer kleinere cells naar minder, maar grotere cells. Ik wil op basis van historische productiegegevens beoordelen of de volumes die in het verleden geproduceerd zijn ook zouden passen in de nieuwe indeling, en waar daarbij knelpunten ontstaan
Tablad 19 cell:
In dit tabblad staat de huidige situatie
Hierbij spelen de volgende variabelen een rol:
- Cell
- Temperatuur
- Type unit
- Capaciteit per unit
Belangrijke beperking:
- als een cell op een bepaalde temperatuur staat, kan die die dag niet gebruikt worden voor een andere temperatuur
- De effectieve capaciteit met hulpkolommen vanaf kolom NF
- Een samenvatting van de effectieve capaciteit vanaf cel E82
- De use / benutting vanaf cel E108
- Daaronder ook de benuttingspercentage
Ik zoek de beste manier om in Excel te bepalen welke historische vraag per dag nog past in de nieuwe indeling
Ben begonnen maar ondanks AI raad te plegen kom ik er zelf niet meer uit welke richting ik nu in moet en hoop ik hier misschien iemand te treffen wat te doen
Iemand ideeën?
Met vriendelijke groeten,
Hefan