Knippen en plakken Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

wilberg

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb onlangs mijn computer onder handen genomen, nieuw moederbord erin, processor en geheugen.
Wat me echter NIET verteld was, was dat je de C schijf dan in z'n geheel opnieuw moest installeren.
Ik had gelukkig nog een goede schijf liggen en heb dus keurig XP Pro en alle andere software en drivers opnieuw geinstalleerd. Loopt weer als een trein.
Mijn "oude C schijf" bevat(te) echter nogal wat info die ik toch nog wel nodig had en dus heb ik mijn oude C schijf aangesloten en ben ik via knippen en plakken de hele inhoud gaan overzetten naar mijn nieuwe C en mijn D schijf (die ik normaal gebruik voor video-opslag)
Via een domme fout heb ik echter mijn "oude"Outlook Express verwijderd (nadat ik deze had geknipt en geplakt), met als gevolg dat ik nu op mijn oude C en mijn nieuwe C géén oude email en adressen meer kan terugvinden.
Via het programma Recover my files ben ik mijn oude C schijf gaan bekijken. Je kunt immers met dat programma je deleted files terughalen en openen. Ik vind hiermee een heleboel .dbx bestanden (Outlook Express bestanden) maar NIET de berichten die ik nodig heb.
Mijn vraag is nu:
HOE kan ik mijn complete oude C schijf weer draaiende krijgen, zodat ik alles weer kan terugvinden.
Ik heb er al aan gedacht om mijn oude moederbord weer in te bouwen, zodat deze kan corresponderen met mijn oude C schijf, maar deze is eigenlijk "leeg" geknipt. Toch ?????

Kun je vanuit je nieuwe schijf ook niet "importeren" nog proberen? En dan de locatie van de oude schijf opgeven.

Je hebt helaas als met knippen en plakken gewerkt, dus ik weet niet of dat nog gaat lukken.

Misschien nog een oplossing om de belangrijkste berichten en adressen af te drukken via de "webmail" van je provider?

Misschien mosterd na de maaltijd.
Gebruik TotalCommander ipv Win verkenner. Je krijgt dan de geselecteerde schijven op je scherm en met file/map selecteren wordt alles zonder knippen en plakken over gezet. Dit is natuurlijk maar een van de vele mogelijkheden van dit programma. Als je eenmaal met dit programma gewerkt hebt gaat de "Verkenner" met een grote schop de hoek in.

Shareware versie te downloaden bij
http://www.ghisler.com/

Opgelost

Ik heb alles teruggevonden mbv Recover my files.
In eerste instantie had ik alleen maar gezocht naar "mail", maar nadat ik alle zoekopties had aangevinkt, kwam het tevoorschijn.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties en het programma Recover my files is zeker een aanrader.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan