• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knippen en plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abyss

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2005
Berichten
353
Vraagje,

Ik heb twee sheetjes met in de cellen range A1 t/m G75 gegevens
In sheet 1 staan oude gegeven en sheet 2 staan wat updates
Nu wil ik alle gegevens van sheet 2 kopieren en plakken over sheet 1
Daar bij mogen alleen de updates geplakt worden

Dus in sheet 1 staan cellen met gegevens die ik wil houden.
Ik wil dus eigenlijk alleen de nieuwe gegevens van sheet 2 plakken.
Hij moet dus alleen de cellen plakken van sheet 2 waar ook daadwerkelijk iets is ingevuld.
Verder moet hij de oude gegevens in sheet 1 met rust laten als er in sheet 2 niets is ingevuld


Ik heb als bijlage een bestandje geplakt, om het een en ander een beetje te verduidelijken.


ABYSS
 

Bijlagen

  • plakken.xls
    27 KB · Weergaven: 31
Vraagje,

Ik heb twee sheetjes met in de cellen range A1 t/m G75 gegevens
In sheet 1 staan oude gegeven en sheet 2 staan wat updates
Nu wil ik alle gegevens van sheet 2 kopieren en plakken over sheet 1
Daar bij mogen alleen de updates geplakt worden

Dus in sheet 1 staan cellen met gegevens die ik wil houden.
Ik wil dus eigenlijk alleen de nieuwe gegevens van sheet 2 plakken.
Hij moet dus alleen de cellen plakken van sheet 2 waar ook daadwerkelijk iets is ingevuld.
Verder moet hij de oude gegevens in sheet 1 met rust laten als er in sheet 2 niets is ingevuld


Ik heb als bijlage een bestandje geplakt, om het een en ander een beetje te verduidelijken.


ABYSS

Ik Denk Dat Dat Niet Mogelijk Is ...
Ik Denk Dat Je Handmatig Moet doen Want Als Je Gewoon Gaat Kopieren Komt Op De verkeerde Plaatst :)
 
Het zou via een macro kunnen maar kan je 1 op 1 kopiëren?
Je kunt volstaan met een formule:
Code:
=Als(Blad2!A1<>"";Blad2!A1;Blad1!A1)

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Beste Abyss,

Ik kan je bestandje niet inlezen (kan niet downloaden op het werk). Maar kun je niet met een "tussen sheet" werken? Bijv sheet 3. Hierin staat eigenlijk met ook in sheet 1 staat (orginele bestand toch?). Hiermaak je 3 kolommen. 1ste kolom is/zijn de cijfers van van sheet 1 (dus je oude/orginele cijfers). 2de kolom hierin ga je verticaal zoeken naar de eventuele updates in sheet 2, vind hij niks laat je een "-" zetten. En ik kolom 3 maak je en als functie; als kolom 2 een "-" is wil ik de waarde van kolom 1 zien, staat er wel een getal wil ik het getal zien (de update). Vervolgens laat je in sheet 1 je cijfers/cellen verwijzen naar deze 3de kolom van je "tussen sheet". Het enige wat je dan nog hoeft te doen. Ik ervoor de zorgen dat je kolom 1 in de "tussen sheet" de cijfers als waarde kopieert van sheet 1 (je orginele bestand). Zie ook mijn voorbeeld..
 

Bijlagen

  • Map6.xls
    13,5 KB · Weergaven: 25
Houd de nieuwe gegevens bij in een apart bestand.
Werk het oorspronkelijke bestand bij door in het werkblad een databasequery op te nemen die verwijst naar het bestand met nieuwe gegevens. De verversingsmethode kun je daar precies instellen (wel/niet overschrijven, etc.)
 
Het zou via een macro kunnen maar kan je 1 op 1 kopiëren?
Je kunt volstaan met een formule:
Code:
=Als(Blad2!A1<>"";Blad2!A1;Blad1!A1)

Met vriendelijke groet,


Roncancio

Jou oplossing komt voor mij het best uit de bus.
Het werkt wel . alleen zit ik met alle nul waarde wat was daar nou een handige oplossing voor.
 
Je kunt de nulwaardes weghalen bij Opties.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
ja klopt , ikwist datb het ergens stond maar wist niet meer waar.

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan