• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knippen / plakken via button in excel 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

martincdb

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2006
Berichten
16
Beste Helpmij vrienden,

Aangezien jullie mij vorige keer heel goed hebben geholpen, wil ik mijn vraag graag aan jullie voor leggen.

Voor de duidelijkheid heb ik ook een voorbeeld bijgesloten.

Ik heb een aantal buttons gemaakt (par56,par64,1kw,2kw) en een overzichtje (multichannels/fixturetype).
Het volgend zou ik graag willen realiseren: wanneer ik op 1 van de buttons met mijn muis klik en vervolgens op 1 van de velden van de kolom "fixturetype" dan dan het desbetreffende woord van de button in dat veld wordt gezet.

dus voor de duidelijkheid: druk met mijn muis op button "PAR64" en daarna op veld C11. hierna komt in veld C11 het woord PAR64 te staan.

Hoop dat t een beetje duidelijk is vooe een ieder.

graag jullie opmerkingen, vragen, suggesties en meer.

alvast bedankt,

Martin
 
Eerst in de cel staan en dan de knop drukken zal ook wel gaan?
 

Bijlagen

  • martincdb.xls
    30 KB · Weergaven: 58
Hallo Cobbe,

Bedankt voor de snelle reactie, dit is precies wat ik bedoelde.
Heb net even naar de code gekeken en is bijna te simpel, je moet t alleen even weten...
Aangezien ik echt een leek ben heb ik nog wel een vraag over die buttons.

Wanneer ik zelf een button maak, creeer ik eerst een vorm en wijst er een macro aan toe. Als ik deze button wil aanpassen kan ik er rechts op klikken en krijg ik een keuze menu.

Alleen bij deze buttons gebeurt er helemaal niets????

zou je mij een korte uitleg willen geven hierover?

nogmaals alvast bedankt voor al je moeite.

grt,

Martin
 
Die buttons komen uit de werkset besturingselementen en kan je naar je hand zetten in de venster eigenschappen-editor bereikbaar via Alt-F11.
 
Goedemorgen Cobbe,

Bedankt voor je uitleg! Dit is nu helemaal duidelijk en ga het toepassen in me eigen sheets.
Weer een hoop geleerd, bedankt!!

gr,

Martin
 
Heren,

Heb de vraag weer geopend ( na aanwijzingen van de moderator, mijn dank hiervoor) omdat ik toch nog graag het een en ander zou willen weten.

Het woord wat in de aktieve cel wordt neergezet nadat er op de knop is gedrukt staat nu vast. Wanneer ik die woorden wil aanpassen zal ik excel moeten induiken om de knoppen aan te passen.

Is het mogelijk om onder die knop een verwijzing te maken naar een cel op een ander blad? (zie voorbeeld blad 2)

En mijn 2e vraag is: of het mogelijk is om de buttons "vast"te zetten op het scherm. dus wanneer is naar beneden scroll dat de knoppen gewoon in beeld blijven.

Alvast weer bedankt voor jullie reacties en hoop dat ik t nu wel goed heb gedaan :D

gr,

martinBekijk bijlage martincdb.xls
 
Zou het zo ook goed genoeg zijn?
 

Bijlagen

  • martincdb.xls
    48,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe,

Dit is inderdaad wat ik bedoelde. Zou alleen graag wat uitleg willen als het kan.
Het eerste gedeelte snap ik ( activecell = ) alleen het laatste gedeelte is mij niet helemaal duidelijk.

CommandButton1.Caption = Sheets("Blad2").Range("A2").

Is dit om de naam aan de button te geven?

vraag 2: is het ook mogelijk om de buttons aan de rechterkant onder elkaar te zetten?

wederom alvast bedankt,

gr,

Martin
 
Code:
CommandButton1.Caption = Sheets("Blad2").Range("A2")

Deze regel zorgt voor de tekst die op de button verschijnt bij het openen van het blad, zoals gevraagd.

Nu heb ik de knoppen links gezet en blijven ze zichtbaar als je naar rechts scrolt.
Je kan ze niet vastztetten aan de rechtse kant.
 

Bijlagen

  • martincdb.xls
    49 KB · Weergaven: 27
Cobbe,

wederom bedankt voor de info en uitleg.
Ben weer een stuk verder en ga nu toepassen in mijn eigen file.

gr,

Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan