Knipperend beeld tijdens spelen van spel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trippa

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2007
Berichten
17
Hallo,

Ik had even een vraagje, Ik speel een MMORPG dit heet KalOnline.
Tijdens het spelen van dit spel begint het beeld te "knipperen", ik heb alleen geen idee wat dit is.

Mijn specs zijn:

Processor - AMD Athlon 4800+
Moederbord - Asus A8N SLi
Videokaart - GeForce 7800 GT
Geheugen - 2x 512MB
Harddisk - 500 GB

Ik hoop dat ik voldoende informatie heb gegeven en dat jullie me hier mee zouden kunnen helpen. Alvast Bedankt :thumb:

Grtz,
Trippa
 
Probeer eens een herinstallatie van directx. Dit heeft bij mij wel eens geholpen bij knipperend beeld. Ook een herinstallatie van de drivers van je videokaart wil wel eens helpen.
 
Probeer eens een herinstallatie van directx. Dit heeft bij mij wel eens geholpen bij knipperend beeld. Ook een herinstallatie van de drivers van je videokaart wil wel eens helpen.

Ok dat zal ik is gaan proberen, nog een vraag dan. Het is natuurlijk het beste om vanaf de website van Nvidia de laatste driver te download maar ik snap helemaal niet welke ik dan moet selecteren voor mij videokaart, hoe kan ik hier achterkomen?
 
Je kiest in de keuzelijst voor Graphics Driver -> GForce and TNT2 -> je besturingssysteem. Alleen voor de 8800 series (los van de mobile kaarten e.d.) is er een aparte download, omdat die voor directx 10 gemaakt is.
 
Ok bedankt :thumb: , ben nu op m'n werk maar ga het meteen even proberen zodra ik thuis ben. Als ik er dan weer niet uit kom zal ik wel weer wat van me laten horen.
 
Ok, ik heb m'n videokaart en directx opnieuw geinstallerd. Tijdens het spelen van 't spel heb ik nog niks gemerkt van het "knipperende" beeld.
Maar nu heb ik een ander probleem, als ik bv. een filmpje wil afspelen is het beeld helemaal groen:confused: Wat zou ik hier aan kunnen doen?

Grtz, Trippa
 
Dat zou wel eens aan een codec kunnen liggen. Wat voor extensie heeft de film die je probeert af te spelen? Je kunt eens proberen om de divx codec te installeren.
 
Dat zou wel eens aan een codec kunnen liggen. Wat voor extensie heeft de film die je probeert af te spelen? Je kunt eens proberen om de divx codec te installeren.

Ik heb al divx op mijn pc, de extensie van het filmpje is gewoon mpeg dat moet je toch kunnen afspelen met windows mediaplayer of winnamp?
 
Als het een mpeg2 indeling is zou het wel eens zo kunnen zijn dat je eerst een codec daarvoor moet installeren (als je een software dvd speler hebt geinstalleerd, probeer het dan eens daarmee af te spelen). Mpeg1 zit volgens mij wel standaard in mediaplayer, maar mpeg2 niet.
 
Ok wist niet dat je mpeg1 en mpeg2 had, maar zo leer ik ook nog iets:D Maar voordat ik mijn videokaart opnieuw had geinstalleerd deed dat filmpje het nog:confused:
Hoe kan ik trouwens zien of het mpeg1 of mpeg2 is, ik zie gewoon dat het een mpeg file is.
 
Ok het probleem van het "knipperende" beeld is opgelost, maar ik merk nu dat bij het afspelen van filmpjes (mpeg, avi) een groen scherm komt. Ik heb al van alles geprobeert maar niks helpt, wat zou ik hier aan kunnen doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan