Knipperend "P" icoontje -> geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

wellevaart

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Hoi,

Ik heb m'n pc aangesloten op de een Sony GX40 receiver. Het werkte altijd perfect, maar sinds kort heb ik een raar probleem. Op het moment dat ik muziek afspeel (vanuit een videobestand of een gewoon mp3tje) dan houd ie er mee op en kom er een rood knipperend icoontje in het display te staan met daarin een P. Op dit moment kan ik de receiver alleen nog maar aan/uit zetten, harder/zachter of op Tape/Video etc zetten kan niet meer.

Dit probleem is sinds een maand, maar toen was het alleen incidenteel dat het gebeurde, nu doet hij dit altijd :o In de manual is er niks over te vinden.

Mogelijke oorzaak:

De "P" van "protect" ...... Het signaal dat aangeboden wordt op de ingang is te hard [te sterk].... probeer eens op de PC het geluid wat zachter te zetten [met de mixer]

Op welke ingang heb je 'm hangen?
(kan geen info over die receiver vinden, weet je zeker dat dat het type is?)

Zo ben ik weer na een lekkere vakantie :cool:

Ik heb de mixer van de pc zachter gezet en je merkt wel het verschil, alleen het probleem blijft nogsteeds maar ontstaat alleen wat later.

Ik heb 'm op de Video ingang zitten (vraag me niet waarom, maar daar heb ik 'm nou eenmaal in gedaan). Ik zal 'm eens op CD zetten (er zit eigenlijk geen echt logische ingang op -> Tape/Tape Monitor/CD/Tuner/Phono/Video).

Het is zekersteweten dat type ;) Heb de handleiding er ook van, maar die meld dus helemaal niks over dit probleem.

sony str gx40

goeden avond het p icoontje houd in dat je kortsluiting hebt in je box bedrading en of in je speakers overbelasting teveel speakers aangesloten misschien of misschien een speaker hebt opgeblazen als je een speaker opgeblazen hebt komt in de meeste gevallen kortsluiting in je speakers de spreekspoel van allerlij koperwikelingen is dusdanig heet geworden waardoor de isolatie weg is van het koperdraad in je spreekspoel en veroorzaakt dan kortsluiting tip kijk alle bedrading na meet je speakers voor de zekerheid even door met een spaningzoeker op de ohm stand gebeurt dit te vaak zal jou protect van jou versterker kapot gaan en kan brand veroorzaken door dat hij niet meer af zal slaan en de boxbedrading oververhit kan raken groet Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan