• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knipperend tekst op commandbutton

Status
Niet open voor verdere reacties.

JosEindhoven

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2014
Hallo

Is het mogelijk om tekst te laten knipperen op een commandbutton zodat deze opvalt ????

Excel kent geen optie voor knipperende tekst. Je zou moeilijk moeten gaan doen met een timer routine die afwisselend tekst verwijderd en weer terug plaatst en deze routine op tijd laten stoppen en starten. Zelf vind ik een knipperende tekst ook esthetisch niet verantwoord. Maar dat is persoonlijk. Mijn advies: Niet doen.

Laatst bewerkt:
Als dat nodig is, is je formulier verkeerd gebouwd, lijkt mij. Knoppen kunnen overigens niet knipperen, tenzij je twee verschillende knoppen op elkaar zet en die met een timer actie afwisselend aan- en uit zet. Of één knop die met dezelfde timer steeds een ander font krijgt. Hoe dan ook: kijk liever naar je ontwerp en je GUI want die kan op deze manier nooit gebruiksvriendelijk zijn.

Hallo Edmoor en OctaFish

Bedankt voor jullie reactie en advies
Dan maar iets anders verzinnen zodat e.e.a. opvalt

Heldere formulieren, met een logische interface, hebben geen opvallende knoppen nodig. Je kunt een knop bijvoorbeeld uitschakelen en pas inschakelen als alle verplichte velden zijn ingevuld. Op dat moment (als het laatste verplichte veld is ingevuld) kun je de knop activeren, en eventeel de kleur aanpassen. Dat valt vele malen beter en mooier op dan een knop die de gebruiker continue in het gezicht staat te schreeuwen van: klik mij, klik mij...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan