knop Ander pictogram verdwenen uit context menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

hk291053

Verenigingslid
Lid geworden
21 mei 2007
Office versie
miDer
Hi,

Ik wilde een pictogram op mijn desktop een andere afbeelding geven, en ineens kwam ik erachter dat Ander Pictogram uit het contextmenu is verdwenen. Ik heb de afgelopen periode wel wat opschoonprogrammaatjes gedraaid. Ik denk dat er iets niet helemaal goed gegaan is. Wia kan mij helpen!!

Groetjes,

Herman.

Ander pictogram staat bij mijn weten niet in het contextmenu. Ik denk dat je Eigenschappen bedoelt. En is dat zo bij al je pictogrammen, of alleen die ene op je desktop?

Ander pictogram is géén contextmenu item.

Eigenschappen -> Snelkoppeling => ander pictogram is de place to be.
attachment.php

Ook staan niet alle snelkoppelingen een wijziging toe :). En het is zelfs alleen maar bij snelkoppelingen mogelijk, niet direct bij programma bestanden.

Bijlagen

• pictogram.png
    pictogram.png
    49,7 KB · Weergaven: 106
Inderdaad jullie hebben gelijk: het is rechtsklikken en dan eigenschappen. Het gekke is dat ik wel een pictogram van een programma (shortcut) op mijn desktop kan veranderen, maar als ik een nieuwe map aanmaak, en deze wil voorzien van een leuk pictogram, dan staat niet in rechtsklikken en eigenschappen "Ander Pictogram". En dat was "vroeger" wel zo!!

Groetjes,

Herman.

Bij mappen staat dat er ook niet.
Hiervoor moet je gaan naar AANPASSEN => ANDER PICTOGRAM.

Werkt niet bij alle mappen (systeemmappen).
attachment.php

Bijlagen

• mappen.png
    mappen.png
    95,2 KB · Weergaven: 104
Typ dit eens in bij "Ander pictogram" inplaats van D:\mijnafbeeldingen\

%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

Dat zijn de standaard pictogrammen van windows :thumb:

Laatst bewerkt:
Typ dit eens in bij "Ander pictogram" inplaats van D:\mijnafbeeldingen\

%SystemRoot%\system32\SHELL32.dll

Dat zijn de standaart pictogrammen van windows :thumb:
Dat is al de standaard waarde voor pictogrammen zoeken.

Hi Mensen,

Bedankt voor jullie hulp, echter ik kan er nog niet veel mee. Ik heb even een printje gemaakt van wat ik te zien krijg als ik voor eigenschappen kies van de map op de Desktop:

Helaas, nu weet ik niet hoe ik deze jpg in dit mailtje krijg:confused:

Maar iik krijg bovenaan alleen maar Algemeen en delen, en onderaan advanced, maar die knop gaat naar geavanceerde kenmerken en daar kan je iets doen met archiveren en comprimeren.

Hoe krijg ik nu dat plaatje in dit mailtje......

Herman.

Ik wil de vraag hierbij afsluiten

Beste mensen,

Ik heb weer een oude backup van mijn WIndowsXP terug gezet, en een hoop van die kleine irritaties zijn hiermee weer weg. Ik denk dat ik iets te actief enkele services heb uitgezet of instellingen in het register heb vernaggeld. Alles draait nu weer prima, en ik kan inderdaad ook de pictogrammen op mijn desktop weer veranderen.

Ik lees nogal veel computerbladen en laat me altijd weer verleiden om zogenaamde versnelacties op mijn systeem los te laten, terwijl mijn systeem gewoon supersnel is. De acties hebben eigenlijk ook nooit enig voordeel geboden, maar het is denk ik een soort verslaving, je kan het ook hobby noemen.

Ik heb nu op een aparte partitie Vista geinstalleerd. Kan ik me daar weer op stuk bijten.

Jongens,

Bedankt voor jullie reacties en we meat again,

Herman.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan