Knop andere opdracht geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

masala09

Gebruiker
Lid geworden
6 aug 2012
Beste allemaal.

Ik heb op een userform een knop OK. (KNOP 1)

Deze knop zou ik graag ipv 1 functie, 2 functies willen geven, maar dan wel afhankelijk van een tekstuele waarde van een andere knop. KNOP 2.

ALS Knop 2 de caption: "UIT uitgeschakeld" heeft dan moet knop 1 de ene bewerking uitvoeren. Echter als knop 2 de caption: "UIT" bevat, moet deze de andere bewerking uitvoeren. De bewerking die ik hem dan wil laten uitvoeren, staat nu onder een andere sub, verbonden aan een knop die voor het mooie in zijn geheel weg moet. De sub kan ik laten staan en in de gevraagde macro kan ik verwijzen middels de functie "Call".

Het zal een for if else worden, maar daar ben ik nog niet helemaal in thuis.

kun je hier iets mee?
Code:
Private Sub Bt1_Click()
    If bt1.Caption = "hoi" Then
         bt1.Caption = "doei": doei
      Else
      bt1.Caption = "hoi": hoi
   End If
End Sub

Private Sub UserForm_Initialize()
bt1.Caption = "hoi"
End Sub

Sub hoi()
Sheets("Blad1").Range("A1") = "hoi"
End Sub

Sub doei()
Sheets("Blad1").Range("A1") = "doei"
End Sub

Hoi Pasan, Dank je, maar ik kreeg tussendoor al een ingeving. Het zijn zelfs 2 knoppen die qua werking getriggerd worden door de waarde van de bijbehorende labels voor status aan of uit.

Daarbij de reeds eerder gemaakte routines behouden en aangepast door de betreffende knoppen in de eigenschappen een andere naam te geven. Met daarin de IF, Then en Call functies die op dat moment gelden.

In de subroutines moet ik wel het één en ander aanpassen en dat is even een puzzel, maar dat gaat de goede kant op. Deze formulieren zijn namelijk met elkaar gekoppeld door naar elkaar te verwijzen. Het ene formulier maakt wijzigingen in het andere formulier.

Op deze manier heb ik nu 1 knop weggewerkt van mijn userform en heb ik weer meer ruimte voor een label.

De code die jij gaf, komt bijna overeen met die van mij.

Code:
Private Sub cb_ALT_F_Aan_Wissel_VBA_Click()

If lb_ALT_F.Caption = "Status ALT F8 & F11 Functie UIT" Then

Call ALT_F_Aan

Else
        lb_ALT_F.Caption = "Status ALT F8 & F11 Functie AAN"

Call ALT_F_Uit

End If

End Sub

Volgens mij kan het zelfs nog op deze manier en houd ik het zo korter.

Code:
Private Sub cb_ALT_F_Aan_Wissel_VBA_Click()

If lb_ALT_F.Caption = "Status ALT F8 & F11 Functie UIT" Then

Call ALT_F_Aan

Else

Call ALT_F_Uit

End If

End Sub

Nu 2 nieuwe sub routines maken voor aanpassingen in formaat en plaatsing van userform, knoppen en labels. Anders ziet het er niet uit.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan