Knop automatisch kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

superfly85

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2007
Berichten
7
Hi,

het volgende:

Ik heb een Excel sheet met diverse tabbladen. In elk tabblad maak ik gebruik van opdrachtknoppen, om makkelijker te navigeren. (elk tabblad, zelfde knoppen)

Nu wil ik graag dat wanneer ik op een tabblad klik, deo pdracht knop met de gelijkwaardige naam, oplicht/andere kleur krijgt, zodat de gebruiker ziet waar hij/zij is. (tabbladen worden verborgen)
'
Volgens mij moet dit met vba kunnen?

Alvast bedankt!
 
superfly85,

Nu wil ik graag dat wanneer ik op een tabblad klik, de opdracht knop met de gelijkwaardige naam, oplicht/andere kleur krijgt, zodat de gebruiker ziet waar hij/zij is. (tabbladen worden verborgen)

Je schrijft dat de tabbladen worden verborgen, hoe wil je er dan op klikken?
 
superfly85,



Je schrijft dat de tabbladen worden verborgen, hoe wil je er dan op klikken?

niet, klikken dient alleen te gebeuren via de"opdrachtknoppen"

maar je komt uiteraard uit op een tabblad, en ik wil dan de desbetreffende knop laten oplichten, zodat een gebruiker weet in welk tabblad hij zit (zonder dat de tabbladen zichtbaar zijn)
 
niet, klikken dient alleen te gebeuren via de"opdrachtknoppen"

maar je komt uiteraard uit op een tabblad, en ik wil dan de desbetreffende knop laten oplichten, zodat een gebruiker weet in welk tabblad hij zit (zonder dat de tabbladen zichtbaar zijn)

Dus zoiets als":

als "tabblad A" is geselecteerd, dan moet "knop A" een kleur krijgen
 
Hoi superfly85,

Het ligt eraan welke knop je gebruikt.
Je kunt een knop maken met de toolbar Formulieren en een knop maken met de toolbar Visual basic.
Met Formulieren kun je heel weinig instellen later.
Met de Visual basic knop kun je via het macroblad van het werkblad de kleur aanpassen met

Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
' blad1 = werkblad
'CommandButton1 = knop

Blad1.CommandButton1.BackColor = RGB(0, 128, 64)
End Sub
 
Hoi superfly85,

Het ligt eraan welke knop je gebruikt.
Je kunt een knop maken met de toolbar Formulieren en een knop maken met de toolbar Visual basic.
Met Formulieren kun je heel weinig instellen later.
Met de Visual basic knop kun je via het macroblad van het werkblad de kleur aanpassen met

Private Sub Workbook_SheetActivate(ByVal Sh As Object)
' blad1 = werkblad
'CommandButton1 = knop

Blad1.CommandButton1.BackColor = RGB(0, 128, 64)
End Sub

Hi Riks!

Ik heb de code geplakt in de vba editor en aangepast naar de namen, maar krijg het niet werkend..

(heb de knop van visual basic gebruikt)

Maar hoe bedoel je die laatste zin?" Met de Visual basic knop kun je via het macroblad van het werkblad de kleur aanpassen"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan