• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop bewerken

• Onderwerp starter Onderwerp starter rxr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rxr

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Ik heb best een beschamende vraag :D

Ik heb een knop gemaakt en hij werkte perfect. Totdat ik mijn file had aangepast. Nu moet ik de knop weer aanpassen maar krijg het niet meer voor elkaar. Rechter muisknop er op werkt niet.

Ik ben niet z'n held dat ik het weer opnieuw kan maken (A) dus iemand een tip hoe ik hem kan bewerken

rxr,

Ik kan het vanaf hier niet zien maar staat de ontwerpmodus soms nog ingeschakeld?

Via Beeld - Werkbalken - Werkset besturingselementen de juiste werkbalk aanzetten. Daarna op knop met potlood en geodriehoek klikken

Het werkt maar ik krijg het helaas niet meer voor elkaar. Wellicht dat jullie een blik kunnen werpen.

Het betreft blad2 en de gegevens die ik nodig heb voor in mijn dropdownlist staat achteraan in de tab gegevens

www.rubenlubben.nl/Kopie van test _4_2_.xls

De bedoeling is dus dat ik alleen de voornamen van de leerlingen kan selecteren op blad 2 en als ik dan een vakje selecteer dat ik dan op invoegen druk dat hij dan de naam in vult. Iemand een idee ?

Je linkje is corrupt. Kun je een nieuwe plaatsen? Kan overigens ook via deze site (bij plaatsen bericht zie je 'Beheer Bijlagen'). Indien groter dan 100k even zippen of deelbestand plaatsen.

rxr,

Ruben ik zie helemaal geen knop.
Waar moet hij dan staan.

Hoornvan zei:
Ruben ik zie helemaal geen knop.
Waar moet hij dan staan
...op tabblad 'Week 2' staat een knop, maar die krijg ik niet aan de praat omdat het bestand wordt geopend in de browser....:(

Groet, Leo

rxr,

Je werkbalk "Werkset besturingselementen" aanzetten, en dan lukt het wel.
Zoals Verhoog gisteren al terecht opmerkte :thumb:

Joske

Laatst bewerkt:
rxr,

De combobox werkt niet omdat je niet heb veranderd waar hij de gegevens moet halen.
Zet de ontwerpmodus aan en klik met rechts op de ComboBox en Eigenschappen daar kun je het wijzigen.
Zie Plaatje.
Suc6

Bijlagen

• VulComboBox.jpg
    VulComboBox.jpg
    87,8 KB · Weergaven: 50
rxr,

Vul het onderstaande in bij ListFillRange

Code:
gegevens!A2:A55

Geweldig,

Iets waar ik dagen bezig mee ben kunnen jullie in een paar minuten uitleggen. Top, ik kan jullie echt waarderen. Ik denk dat ik ook maar een actieve houding op dit forum ga nemen. Wellis waar in een andere cataogorie maar toch.

Laatste vraag, als ik de knop en de list kopieer naar een andere tab dan werkt het niet. Wat moet ik nu aanpassen. Ik heb de verschillende opties wel bijlangs gelopen maar ik zou het echt niet weten. Iemand een laatste geweldige tip ?

Zodat ik deze constructie ook op andere tabs kan gebruiken.

rxr,

Laatste vraag, als ik de knop en de list kopieer naar een andere tab dan werkt het niet.
Ik heb het volgende gedaan;
De Combobox en Knop gecopieerd en op een ander tabBlad geplakt, De knop werkt dan inderdaad niet.
Doe het volgende;
Selecteer de knop en zorg dat de ontwerpmodus aan staat.
Klik met rechts en kies voor programma code weergeven en voer de onderstaande code in de sub.
Code:
ActiveCell = ComboBox1
Nu werkt de knop wel weer.
Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan