Knop (button) aan/uit zetten dmv timer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Abel Visscher

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Hallo,

Is het mogelijk om als er op een knop gedrukt is deze uit te zetten en hem dan na ongeveer 2 minuten automatisch weer aan te zetten?
Ik dacht er zelf aan om een timer in te bouwen maar dat is me nog niet gelukt.
Ik weet niet waar ik de timer neer moet zetten. Ik neem aan op het formulier.
Ik heb wel een voorbeeld gevonden om de knop te laten knipperen,maar ik kom daar niet verder mee.

Volgens mij heeft elk formulier een ingebouwde timer? (ik ben geen access kenner)

Code:
[button]
sub
button.enabled = false
form.timerinterval = 120000
end sub

[timer sub]
Private Sub Form_Timer()
button.enabled=true
form.timerinterval=0
End Sub

ongetest, maar zo zou het ongeveer moeten, denk ik

Laatst bewerkt:
Je kunt inderdaad het Timer event van een formulier instellen. Daarvoor hoef je niet naar VBA te grijpen, de tijdsinterval kun je in de Eigenschap van het formulier intypen. Voor het aanroepen ervan moet je een lus maken. Waarom je dat zou doen, kan ik mij eerlijk gezegd niet voorstellen.... Er zijn andere manieren om een actie te triggeren, als dat de bedoeling is.

Octafish,

Ik ben bezig om via access een palletkaart te maken die de inhoud van de pallet weer geeft.
Als een pallet klaar is moet er op de knop afdrukken gedrukt worden om de palletkaart af te drukken. Deze pallet krijgt dan de datum en tijd mee op moment van drukken.
Als er nu om wat voor reden dan ook twee keer kort achterelkaar op de knop wordt gedrukt (bv omdat men muisklikken gewent is) krijg ik dus 2 palletkaarten met dezelfde tijd in plaats van 1 en dat mag niet.
Er wordt ook gerekend in het formulier om een volle palllet aantal die van het te maken aantal wordt afgetrokken.
Ik wil dus eigenlijk berijken dat men niet snel achterelkaar kan afdrukken.
De gegeven oplossing van Wampier werkt, maar sta altijd open voor andere oplossingen/argumenten.

Ik heb trouwens nog wel een paar vragen over mijn bestandje zoals het opslaan van een record via een button, maar die zal ik in een nieuwe topic stellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan