Mijn probleem:
Maak een applet met een tekstvak waarin je de straal van een cirkel (in pixels) kunt intikken, en een knop waarop de tekst TEKENEN staat. Als je op de knop klikt, tekent de applet een cirkel van de gevraagde grootte.
Mijn werk:
Wat doe ik verkeerd?????
Maak een applet met een tekstvak waarin je de straal van een cirkel (in pixels) kunt intikken, en een knop waarop de tekst TEKENEN staat. Als je op de knop klikt, tekent de applet een cirkel van de gevraagde grootte.
Mijn werk:
Code:
package opgave2_2;
import java.awt.*;
import java.awt.event.*;
import java.applet.*;
public class opgave2_2 extends Applet
{
TextField invoervak,resultaatvak; Button knop;
int getal = 50;
public void init()
{
invoervak = new TextField(12);
knop = new Button ("TEKENEN");
knop.addActionListener(new knopHandler());
add(invoervak);
add(knop);
add(resultaatvak);
}
public void paint( Graphics g)
{
g.drawOval(100,100,getal,getal);
}
class knopHandler implements ActionListener
{
public void actionPerformed(ActionEvent e)
{
String invoerstring=invoervak.getText();
int getal=Integer.parseInt(invoerstring);
repaint();
}
}
}
Wat doe ik verkeerd?????
Laatst bewerkt door een moderator: