knop desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jantien

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2001
Berichten
231
Hallo,

In het systeemvak rechtsonder bij de klok had ik vroeger een handige knop maar ik weet niet meer hoe ik die ooit gemaakt heb. Zou hem graag weer hebben, en nu in XP.

Hij heette Desktop en bij rechtsklik kreeg kreeg ik een overzicht van alle mappen op mijn bureaublad, met per map een uitschuifmenu met een lijst van de inhoud per map. Aangezien ik zelf mappen had gemaakt met snelkoppelingen naar veelgebruikte programma's hoefde ik alleen nog maar een koppeling in de lijst aan te klikken om een programma te openen. Lekker snel en toch een opgeruimd bureaublad.

Die mappen heb ik wel weer. Wie helpt me aan de knop?

Bedankt,
Jantien
 
Ja, dat klopt. Ik had deze ook ooit rechts zitten maar ik kan het ook niet meer vinden.

Nu sleep ik alle iconen van programma's gewoon naar de taakbalk. Als ik een rits programma's heb ga ik ordenen. Alles zit nu verborgen achter die >> rechts van start. Komt op het zelfde neer. Kun je ook werken met onderdelen zoals muziek/tools/video enz en.
 
Aha XP_PC, dat is nou net het enige dat me onwaarschijnlijk leek :D
 
Geplaatst door Elisa
Aha XP_PC, dat is nou net het enige dat me onwaarschijnlijk leek :D
`

Wie simpel denkt ziet de wereld met de helft minder aan problemen :).

Ik denk teminste dat deze optie bedoelt wordt. Is voor mij ook een genot. Vele snelkoppelingen en dan toch een opgeruimd bureaublad :).
 
Ja, maar een simpel klein icoontje zou handiger geweest zijn. Dat is uiteindelijk de reden geweest dat ik het op mijn manier heb gedaan.
Ruimte, ruimte ruimte ;)
 
Juist XP_PC!!!!!!!!!!!!!!!
Zo simpel was het!
Heel erg bedankt.
Jantien
 
Geplaatst door Elisa
Ja, maar een simpel klein icoontje zou handiger geweest zijn. Dat is uiteindelijk de reden geweest dat ik het op mijn manier heb gedaan.
Ruimte, ruimte ruimte ;)
?Wat bedoel je?

Geplaatst door jantien
Juist XP_PC!!!!!!!!!!!!!!!
Zo simpel was het!
Heel erg bedankt.
Jantien

Toppie :thumb:
 
?Wat bedoel je? Je lijkt wel een Spanjaard met je vraagteken vooraf, alleen dan omgekeerd! :D
Ik bedoel Dat bureaublad neemt aardig wat plaats in op de taakbalk. Die hoekjes >> waar ik alles achter heb nemen veel minder ruimte in. Dus........winst op je taakbalk. Ik hou n.l. niet van gegroepeerde knoppen.
(Zoiets als 3 x Helpmij achter elkaar) Het is dus woekeren met ruimte.
 
¿wat bedoel je?
¡ah dat bedoel je!

maarruh.. Zoveel ruimte neemt het toch niet in? En buitendat; hoe heb jij het nu dan?

attachment.php
 

Bijlagen

  • startbalk+bureaubladbutton.png
    startbalk+bureaubladbutton.png
    18,4 KB · Weergaven: 117
Laatst bewerkt:
Owh ok, ja dat kan ook :).

Het valt nog mee bij mij vind ik :p.

attachment.php


Waarvan de met rood aangegeven dingetjes ook gewoon nog op mijn desktop zelf staan.

Ik gebruik mijn systray echt voor de veelveelgebruikte handige dingetjes :).
En verder start ik veel met Winkey + R.
 

Bijlagen

  • bureaublad.png
    bureaublad.png
    84 KB · Weergaven: 112
Kijk eens hoeveel ruimte die botton 'bureaublad' inneemt!! :p WinKey heb ik niet nodig met Logitech.
 
Met een resolutie van 1280*1024 maak ik me daar niet superdruk om ;).
Toen ik lager zat (1024*768) wel.

Vertel; ik heb ook Logitech namelijk..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan