• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop even groot laten blijven na invoegen kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikdV

Gebruiker
Lid geworden
16 jun 2011
Ik heb een werkblad met een daarin op de bovenste rijen een paar knoppen op de kolommen F en G.
De knoppen zijn gegroepeerd en ze hebben een vaste breedte.
Onder de knoppen staan gegevens in de kolommen A t/m G, waarvan de laatste een kolom met totalen is van de kolommen A t/m F.
Als ik nu een extra kolom invoeg tussen F en G, verandert de breedte van de knoppen. De knop wordt uitgerekt over 3 kolommen: F, de nieuwe G, en de totaalkolom H.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat de breedte niet wordt aangepast en de knoppen gewoon boven kolom F en G blijven staan.

Een dergelijk probleem heb ik ook bij een grafiek. Is dit hetzelfde soort probleem?

Gebruik ActiveX knoppen in plaats van Formulier knoppen.

Rechtsklik op de knop en kies dan voor 'besturingselement opmaken..'. Kies dan bij kenmerken voor 'Verplaatsing en formaat niet gerelateerd aan cellen'. Bij een grafiek kun je dat op dezelfde manier instellen bij de eigenschappen.

Rechtermuisknop > besturingselement opmaken > Kenmerken > "Alleen verplaatsing gerelateerd aan cellen" aanvinken ?

@rebmog:
Die is nog veel beter en kende ik niet. Weer wat geleerd :)

Ik dacht dat ik dit al geprobeerd had, maar dat het niet werkte.
Nu werkt het dus wel

OOPS :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan