Knop in access dat rapport automatisch verzend per email

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latoflex

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2011
Berichten
51
Beste forumleden

Onderstaand probleem heb ik proberen oplossen door gebruik te maken van de macro opbouwfunctie in access, maar ik denk dat deze tekortschiet en dat ik VBA zal nodig hebben.

Ik zou graag in mijn formulier weergave een button hebben dat het afdrukvoorbeeld van dat specifiek record verstuurd via email naar het email adres van de juiste verkoper (vermeld in formulier). Emailadres is vermeld in tabel verkopers.

Dit probeer ik te doen via de macro opbouwfunctie, maar hierbij heb ik enkele problemen:



Is het mogelijk om bij "naar" een veld te plaatsen?
-> voorbeeld tabel "verkopers" veld "email adres" zodat de email verstuurd wordt naar de respectievelijke verkoper van het actief record.

Is het mogelijk om enkel het afdrukvoorbeeld van het specifiek record te verzenden?
-> dit is waarschijnlijk met een where voorwaarde? Maar deze staat niet bij de macro opbouw.

Dus wat ik wil bereiken is een knop op mijn formulier dat het afdrukvoorbeeld van het record verstuurd via email naar het email adres dat is opgeslagen onder email in tabel verkopers.

Is dit mogelijk?

ps: ik ben er reeds in geslaagd een afdrukvoorbeeld te kunnen weergeven van dat specifiek record in het formulier:

DoCmd.OpenReport "rptNaam", acViewPreview,,"[Id]=" & [Id]

Dank bij voorbaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de macro vergeten, en alles via VBA doen. Daarvoor zit je vermoed ik nu ook in dit forum ;)
 
Inderdaad, ik heb mijn vraag op het VBA forum gezet omdat ik al vermoedde dat de macro niet ging voldoen :).

Enige VBA-experten aanwezig met een oplossing?

Alvast bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan