• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop in Excel +1

Status
Niet open voor verdere reacties.

wiesje in bos

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo allemaal,

Ik ben echt een Wiesje in Bosbessenland wat dit betreft, maar ik zou graag in Excel een knop hebben (pijl up) en als je daar op klikt dat er in bijv. cel D15 1 bij het al daarstaande getal wordt opgeteld.
Dus in cel D15 staat "59" en je klikt 1x op de pijl up en cel D15 wordt "60".

En zo ook een "pijl down".

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit voor elkaar zou kunnen krijgen?

Alvast bedankt!!

Groetjes, Nancy

Dag Nancy

Dat is allemaal niet zo moeilijk.

Haal de werkbalk Formulieren tevoorschijn.

Daarop staat een spinner (Engelse naam, de Nederlandse vertaling ontgaat me nu).

Klik daar op, en teken dan zulk een spinner op je werkblad, daar waar je hem wil hebben. Je "tekent" met de muis de contouren van de spinner.

Dan een rechtermuisklik op de spinner, en kies je object opmaken (laatste optie in het menuutje). Dan stel je een paar dingen in zoals minimum en maximum, maar het belangrijkste is de cell link: dat is de cel die je laat veranderen bij een klik op pijl naar boven of pijl naar beneden. Als cell link neem je D15.

Lukt het?

Wigi

Hallo Wigi,

Bedankt voor je reactie. Ik ben bang dat ik te blond ben om je te kunnen volgen :(. Ik heb Excel 2007 NL (moet hier nog erg aan wennen). Voorlopig is het mij nog niet gelukt om formulieren uit mijn werkbalk tevoorschijn te toveren, laat staan dat ik "spinner" heb gevonden.

Heb je misschien nog wat aanwijzingen voor mij??

Alvast bedankt.

Groetjes, Nancy

Nancy, Beeld >> Werkbalken >> Formulieren >> Kringveld (versie 2003)
Dan de richtlijnen van Wim volgen

Mvg

Rudi

In bijgevoegd bestand zit een simpel voorbeeld.
In werkblad 1 zit een kringveldknop naast cel D15. Door op een pijl te klikken wordt de waarde van cel D15 aangepast.

De uitdrukking "wies in bosbessenland" zegt mij overigens niets.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Ik kan het, kunstje is gelukt!!

Bedankt voor jullie hulp :thumb::thumb:

Groetjes, Nancy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan