• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop Instellingen ongedaan maken / opnieuw werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErikC

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
44
In mijn excel bestand ( excel 2003) werkt de mogelijkheid om de invoer in een cel ongedaan te maken niet.

Als ik iets in een cel invoer en nog geen Enter geeft, wordt de knop ( met het pijltje ongedaan maken) blauw, zodra ik enter heb gegeven is de knop inactief.

ook via de werkbalk bovenin is het niet mogelijk de actie ongedaan te maken.

Dus per ongeluk gewiste cellen zijn niet meer terug te herstellen.

Ik heb in de opties gezocht of ik het daar in kon stellen maar helaas, niets kunnen vinden.

Erik
 
Draait er VBA op de achtergrond die dit bewerkstelligt?

Groet,
 
Draait er VBA op de achtergrond die dit bewerkstelligt?

Groet,


er draait een vba, maar die geeft alleen aan waar de actieve cel zich bevindt


[
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
ActiveCell.Name = "MijnCelletje"
End Sub

Als ik een geheel nieuw werkblad open, zonder deze vba dan kan ik wel de knop ongedaan maken / opnieuw gebruiken.

De VBA is indertijd door iemand voor mij gemaakt om in een groot spreadsheet duidelijk te zien waar de actieve cel is, ik heb daar zelf niet zo veel verstand van
 
Laatst bewerkt:
De oorzaak moet toch bij de macro gezocht worden hoor.

Volgens mij, vanaf dat een macro uitgevoerd werd, vervalt de mogelijkheid tot undo.

Het is zo dat je nooit een macro ongedaan kunt maken. Wil je dat toch, dan moet je code schrijven die je kan uitvoeren om perfect terug te keren tot de situatie van voor de uitvoering van de macro.

Wigi
 
macro uitgeschakeld

Ik heb de macro uitgeschakeld en nu werkt het ongedaan maken wel.
Nu wil ik echter de macro geheel verwijderen maar bij opgenomen macro's zie ik hem niet staan
 
Kijk alles in VBA door, waarschijnlijk heb je iets overgeslagen.
 
Hoi Wigi

Volgens mij heb ik alles verwijderd.
Als ik het bestand open wordt de vraag gesteld macro's inschakelen.
Als ik op ja klik en kijk dan bij macro's, dan zie ik niets staan.

Als ik rechtsklik op het tabblad of via alt F11 VBA, dan zie ik dat alles leeg is.

Waar kan ik dan nog meer kijken om niet meer de melding te krijgen dat het bestand macro's bevat en dat er dus een keus gemaakt moet worden om macro's wel of niet uit te schakelen.

Alvast weer bedankt

Erik
 
Hoi Wigi,

Helaas, ook klasmodule is leeg _ althans dat denk ik - ik zie alleen het volgende staan

-- Private Sub Class_Initialize()

--- End Sub

maar als ik dat weghaal blijf ik gewoon de melding in het vorige berichtt krijgen

Mijn kennis van VBA is zeer beperkt, dat merk je zeker wel

Groet

Erik
 
Enige kans om het bestandje - gezipt - hier bij te hangen?
 
Hoi Wigi

Bestandje bijgevoegd

Gr.

Erik
 

Bijlagen

  • voertuiglijstzip.zip
    27,2 KB · Weergaven: 61
Krijg je het nu zonder problemen open?

zie bijlage.

Wigi
 

Bijlagen

  • voertuiglijst 1-1-2007.zip
    25,9 KB · Weergaven: 222
Hoi Wigi,

Ik weet niet wat je gedaan hebt, maar het is gelukt, krijg die vervelende melding niet meer.

Heb ik iets over het hoofd gezien, wil graag ervan leren.

In ieder geval hartstikke bedankt

Erik :thumb:
 
Ik heb de code van Chip uitgevoerd die ik je aangeraden had...
 
excuses

Hoi Wigi

1000 maal excuses, ik heb dat bericht gewoon domweg gemist, ik zie het nu bij het nalopen van alle berichten.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Erik ( en mijn verontschuldigingen)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan