• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop invoer excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

allright48

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Berichten
49
Ik wil een knop/button maken dat ervoor zorgt dat de ingevoerde getallen automatisch in kolom A komen te staan. Bijv. Ik voer respectievelijk 1,2,3,4,5,6 in op de button, en deze getallen komen in a1 t/m a6. De button staat bijv op e2, na invoer van een getal gaat deze dmv enter naar de juiste positie.heeft iemand enig idee hoe zo' n button te maken of weet iemand de juisre benaming voor deze button?
Bedankt!
 
Bedoel met een "knop" soms zo'n invoerveld? Een zogenaamde Inputbox? Op een "knop" valt niet zoveel in te vullen namelijk.
Laat anders 'ns in een voorbeeld bijlage zien wat je voor ogen hebt.
 
Een gokje

Code:
Sub VenA()
c00 = InputBox("Vul iets in gescheiden door een komma")
If Len(c00) > 0 Then ActiveCell.Resize(UBound(Split(c00, ",")) + 1) = Application.Transpose(Split(c00, ","))
End Sub
 
Bedankt! Ik heb een voorbeeldje gemaakt hoe ik het graag wil hebben. In kolom H scan / tik ik de gegevens, deze worden in kolom A (onder elkaar) neergezet. Per invoer wordt na een enter kolom H (de invoer) weer leeggemaakt.

bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    8,8 KB · Weergaven: 42
Top bedankt. Is het ook mogelijk dit zonder knop werkend te krijgen en in plaats hiervan een enter te geven?
 
Probeer het zo eens.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld-2.xlsb
    13,7 KB · Weergaven: 60
Dan heeft de oplossing weinig met de vraag te maken;)
 
Ja klopt, wellicht was ik een beetje onduidelijk. Ik had in eerste instantie iets voor ogen, wat later nog niet ideaal bleek te zijn.

Nu heb ik deze macro in een bestand gezet, helaas kom ik er nu niet meer uit. Ik had een VO gemaakt om het moment dat bepaalde waarden gelijk zouden zijn (kleur), alleen werkt deze i.c.m. de formule niet meer. Bijgevoegd een voorbeeldbestand waarin ik de criteria heb neergezet. Wellicht dat iemand mij een (beetje) op weg kan helpen, zou geweldig Bekijk bijlage voorbeeld criteria.xlsm zijn!
 
Wat moet er met die kleuring gebeuren? Is die blijvend of moet die maar even zichtbaar blijven?
 
Zoiets?

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
Dim f As Range
If Intersect(Target, Range("H3,H7")) Is Nothing Then Exit Sub
  Application.EnableEvents = False
  Application.ScreenUpdating = False
  With Target
    Set f = Columns(1).Find(.Value, , , xlWhole)
    If f Is Nothing Then
      With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1)
        .Value = Target.Value
        .Interior.Color = Target.Interior.Color
      End With
     Else
      Cells(f.Row, 1).Interior.Color = .Interior.Color
  End If
  .Value = ""
  .Select
  End With
  Application.EnableEvents = True
End Sub
 
Het werkt, geweldig! Erg bedankt. Nog 1 vraagje; de kleuring gaat goed, ik wil echter ipv 1 cel kolom A t/m T dezelfde kleuring geven > bijv. oude situatie: A3 kleurt nu, nieuwe situatie: A3 t/m T3 moet dan gaan kleuren. Hoe kan ik dit makkelijk verwerken?
 
Door gebruik te maken van Resize. Waarbij je het risico loopt dat je de kleur van H3 of H7 overschrijft. Het zal dus allemaal niet zo in elkaar steken als dat je in het voorbeeldje hebt laten zien.
 
Nu heb ik nog 1 vraagje: ik heb bovenstaande macro verwerkt. De waarden in kolom A worden d.m.v. een macro gematcht aan een website (externe gegevensanalyse?) en daar worden dan automatisch verschillende waarden bijgezocht. Nu heb ik deze macro deels goed werkend, maar nu wil ik deze alleen laten uitvoeren op de waarden die zijn aangepast door cel H3 en H7 in het voorbeeldbestandje. Nu wordt de hele kolom (A) meegenomen. Hoe kan ik deze macro zo opzetten dat alleen deze (gekleurde) waarden worden meegenomen met de macro naam_zoeker?

Onderstaand een gedeelte van de macro:
Code:
Sub NAAM_ZOEKER()

Application.ScreenUpdating = False
'ActiveSheet.AutoFilterMode = False

If Sheets("BLAD1").Cells(6, 1).Value <> "" Then
Dim URL, URL1, URL2, NAAM, NAAM2 As String
Dim R, X, Rnr As Integer

Sheets("data").Visible = True
Sheets("data").Select
Cells.ClearContents
R = Sheets("BLAD1").Range("A5").End(xlDown).Row

For X = 6 To R

Sheets("data").Select

Bekijk bijlage voorbeeld criteria.xlsm
 
Volgens mij klopt het bestand niet met de vraag. Er is geen blad 'data' en de code staat er niet in.
 
Het bestand was eigenlijk het voorbeeld waar de door jou aangedragen macro actief is. De macro naam_zoeker is slechts een 1e gedeelte van een macro (en werkblad) met een verwijzing naar een intranet pagina. Deze macro werkt verder prima, graag wilde ik weten in welk gedeelte en wat ik in de bestaande macro moet zetten om deze slechts voor de aangegeven (aangepaste/gekleurde) waarden uit te voeren.
 
Ik heb geen idee zonder de macro te zien en wat er in de tab 'data' staat. Dat je bijna alle variabelen als variant declareert lijkt mij ook niet handig.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee zonder de macro te zien en wat er in de tab 'data' staat. Dat je bijna alle variabelen als variant declareert lijkt mij ook niet handig.

Dat begrijp ik, de datasheet is hidden en wordt gebruikt om de uitkomst van de website te 'parkeren', waarna deze wordt gekopieerd naar kolom B t/m D. In het voorbeeldbestand bijv. worden bij Jansen de waarden 30, man en utrecht gevonden. Nu is alleen "Miep" niet veranderd (door H3 / H7), deze is niet gearceerd. Op welke manier zou ik er voor kunnen zorgen dat de de macro naam_zoeker niet actief wordt bij Miep, maar wel bij de overige (veranderende) waarden?

Bekijk bijlage voorbeeld criteria.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan