• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop maken in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo

wie kan mij verder helpen de knop deed het ik weet niet wat er mis is er kwam een kalender voor als je hier de datum kiest zou deze moeten worden opgeslagen in een lege cel het liefst van a1 tot a100

Gr. Sloekie

Bijlagen

sorry verkeerde bestand, dit is de goeie. de knop werkt bij deze wel.
en de kalender.
nu zou ik dus graag willen weten hoe je de datum kunt opslaan als je op een datum klikt van de kalender maar zodra deze in de cel staat dat er dan geen andere datum in gezet kan worden en dat deze in a1 tot a100 worden neer gezet.

alvast bedankt

Gr. Sloekie

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo Cobbe

ik had nog een vraag als ik een foutieve datum heb aan geklikt dan zou ik die graag willen wissen is dat mogelijk. En ik zou graag knoppen willen maken met een keuzelijst in deze userform. maar ik zou het niet weten welke macro's er bij moeten. ik heb al op het net en forum gekeken maar niet wat kunnen vinden. deze moet de gegevens ook de gekleurde achtergrond van blad2 halen. zie voorbeeld. en dat alles wordt op geslagen in een lege rij.
Alvast heel erg bedankt:thumb::thumb::thumb:

Gr.Sloekie

Bijlagen

Zo dit is dat, het volgende zal je zelf moeten proberen uit te v.....n!

Succes, Cobbe

Bijlagen

Hey Cobbe

Hartelijk Bedankt
ik heb alleen nog een vraag de tijd zou ik graag intypen i.p.v dat hij de tijd pakt van de computer en dit ook graag bij nummer ik heb al wat geprobeedt om wat uit de macro te halen maar dat wou niet.

verder is het perfect.
hartelijk dank :D:thumb::D

Gr. Sloekie

Hey Cobbe

Het werkt geweldig.
Mag ik je bedanken voor de hulp.
Maar als ik nog enkele vragen heb kan ik dan nog wel bij jou te recht.
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:
Gr. Sloekie

Hallo Cobbe

zou je mij nog even willen helpen ik heb op het net een code gehaald voor kopieren en plakken ik heb geprobeerd om deze zo te maken dat ik meerdere rijen kan kopieren en plakken maar ik kom er niet uit. want hij geeft dan foutmelding of hij doet het niet of hij neemt maar 1 regel mee.

:(

Gr. Sloekie

Bijlagen

Vervang uw code door dit:

Code:
Sub opslaan()
    Dim rij As Integer
            With Sheets(3)
                rij = .Range("A65536").End(xlUp).Row + 1
            For i = 1 To 6
                .Cells(rij, i).Value = Sheets(1).Cells(Sheets(1).Range("A65536").End(xlUp).Row, i)
            Next
        End With
End Sub

Succes, Cobbe

Hallo Cobbe

hij gaf in het begin een foutmelding (compileerfout of zo iets) deze heb ik er uitgehaald maar hij pakt nu alleen de laatste regel.
het mooiste is dat hij van a6 tot f20 gaat kopieren en plakken want als ik meerdere rijen heb dan moet ik ze 1 voor 1 kopieren. en als er dan lege rijen bij zitten dat hij die niet meeneemt.
:(

Gr.sloekie

Hallo iedereen

hoe kan ik kopieren op datum deze staat in een kolom a van blad1 zodat deze ook op die datum met de hele rij in een rij g t/m s komt in het blad3 waar het naar toe wordt gekopieerd die datums in blad3 staan er als voorbeeld. en hoe kan ik kopieren met een voorwaarde zoals het woordje alt in rij 7 kolom d en dat deze naar een lege rij in blad3 wordt gezet met de rest van de rij.
als het kan met aparte knoppen
zie voorbeeld: Bekijk bijlage Sloekie_Datum1.rar
Alvast bedankt
:confused::thumb:
Gr. sloekie

Ik heb een filpmje klaar gezet voor u waarin de ijden worden ogeteld en waarin een knop wordt getekend en een macro met code wordt aangehangen.

Veel kijkplezier!:)

Cobbe

@Cobbe

Ik heb het filmpje even zitten bekijken. Bij de tweede tijd 3:30 + 1:20 komt als uitkomst 3:33. Ergens gaat er dus iets fout.

Chiara

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan