knop maken om gegevens te laten verschijnen of verdwijnen in je worksheet

• Onderwerp starter Onderwerp starter WiBi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WiBi

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2015
Goedemiddag allen,

Ik ben op zoek naar een code waarmee ik informatie kan laten verschijnen of verdwijnen op mijn werkblad.

vb: ik heb een jaar planning gemaakt en die wil ik overzichtelijk houden.
in die jaar planning is rekening gehouden met 3 voertuigen nou zou ik graag de mogelijkheid willen hebben om bv voertuig 1 zichtbaar te maken in die jaar planning of weer te laten verdwijnen, tevens zou ik ze alle drie willen kunnen laten tonen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Dat zal best kunnen maar dat luistert allemaal erg precies dus een voorbeeld documentje is daarbij wel nodig. Het zou kunnen dat je aan alleen een filter voldoende hebt.

Laatst bewerkt:
Dat zijn geen 3 maar 4 verschillende kleuren? En wat wil je dan in dat overzicht precies wel of niet tonen?

Laatst bewerkt:
De 4e kleur zijn vakanties/feestdagen.
Wat ik graag zou willen is dat dmv 1 druk op de knop een van de kleuren verdwijnt en met nog een druk op de knop de kleur weer verschijnt daarmee kan ik het rooster eventueel over zichtelijker maken en eventueel alleen het rooster voor het desbetreffende voertuig tonen.
Groet
WiBi

Ok, maar wat is de kleur van voertuig 1? En welke is 2 en welke 3? En als daar A, B, C of D in staat, wat moet daar dan mee gebeuren op het moment dat de kleur verdwijnt? En moet dan de kleur van de cel waar de dagnaam in staat ook mee veranderen?

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Voertuig 1 is groen en dat betreft de TS
Voertuig 2 is blauw en dat betreft de WO
Voertuig 3 is licht oranje en dat betreft een HW/AL

Het is de bedoeling dat met het gebruik van de knoppen het desbetreffende vak (kleur en letter) helemaal leeg wordt alleen de dag blijft staan.

Alvast bedankt.
Groet
WiBi

Ik zal vanavond kijken of ik er wat leuks van kan maken :)

Kijk eens of je bijgevoegde oplossing wat vind:
Bekijk bijlage Overzicht 2015_2016.xlsm

Ik heb niet gekozen voor knoppen maar voor selectievakjes en er is een blad bij gekomen die wel verborgen is.
Nog niet eerder zoiets gedaan maar ik vind 'm zelf erg leuk zo en ben benieuwd naar jouw mening :)

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Ik vind hem helemaal super, ik ben alleen nu ff aan het uitzoeken hoe je het precies gedaan hebt maar hartstikke bedankt.

Groet

WiBi

Ok dan.
Als je vragen hebt over hoe het gedaan is dan lees ik het wel :)

hoi Edmoor,

Ik kan de link niet ontdekken tussen he verborgen blad bewaar en het huidige excel blad, zou je mij op weg kunnen helpen?

Het verborgen blad wordt gebruikt om gegevens op te slaan wanneer een voertuig "Uit" wordt gezet. Deze gegevens worden terug geplaatst als dat voertuig weer "Aan" wordt gezet.

Op die manier blijft het ook werken als je een voertuig verbergt, Excel afsluit en daarna het document weer opent en het voertuig weer getoond wil zien.
De VBA code achter het blad zorgt ervoor.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan