• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

knop met gebiedsnamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Ik heb eens gezien dat je een knop kunt maken waarin de namen van je benoemde gebieden (via Invoegen Naam) weergegeven kunnen worden. Zodat je tijdens het maken van een formule niet op F3 hoeft te drukken om de gebiedsnamen te zien, maar via de knop de gebiedsnamen kunt selecteren die je voor de formule nodig hebt.
Weet iemand hoe je zo'n knop kunt maken?

groetjes
Juul
 
Is het dit wat je bedoeld ?

Invoegen-->Naam-->Plakken-->Lijst plakken


of met een macro :

Sub ListNames()
Selection.ListNames
End Sub

Pierre
 
Laatst bewerkt:
jpvs,

Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik bedoelde.

Met de versie Excel 97 was het mogelijk de namen van een gebied te selecteren als je bezig was met een formule. Nu krijg je op die plaats functies te zien. Daarom ben ik op zoek naar iemand die me kan vertellen hoe je een knop of balk kunt maken waar de gebiedsnamen in verschijnen als je bezig bent met een formule.

groetjes
Juul
 
Hoi Juul,

voor Excel2003: tik tijdens het invoeren van de formule op invoegen, naam, plakken. Je krijgt dan een overzicht van de aangemaakte namen waaruit je een keuze kunt maken.
Werkt bij mij overigens ook zo in 97.


Wil je dit als aparte knop hebben, doe dan het volgende:

Kies extra, aanpassen, werkbalken, nieuw.
Geef een naam op.
Klik op de tab opdrachten en ga naar ingebouwde menu's.
Klik hierop en kies rechts hieruit Naam.
Sleep deze naar je nieuwe werkbalk.
Klik nu meteen in de nieuwe werkbalk op het pijltje naast Naam, klik op plakken... en sleep deze knop met ingedrukte ctrl-toets naar de plaats in de menubalk waar je die hebben wilt. Geef eventueel een andere naam en icoon door rechts op de nieuwe knop te klikken.


Edit: Zojuist ontdekt. Bij de tab Opdrachten zit ook een knop =ab. Daarmee kun je ook namen plakken. Sleep die in de juiste werkbalk.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Jan,

Heel hartelijk dank voor je reactie en goede raad.

Sorry dat ik wat laat reageer, ik was enkele dagen er tussen uit.

Het is precies wat ik bedoelde.

groetjes
Juul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan