• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop met specifieke filteropties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exoplus

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2017
Goedendag,

Ik heb een ecxelsheet met 40 kolommen die ingevuld worden dmv een een userform.
Ik zou graag een knop maken die het volgende doet:
Bij indrukken van de knop een mogelijkheid om datum in te voeren (=kolom1) vervolgens invoer van regio (=kolom10)
waarop een overzicht gefilterd word van specifieke kolommen (bijv kolom 1, 10 12 15 en 17) met die specifieke datum en regio.

Ik ben me al weken het hoofd aan het breken.

Iemand ideeën of tips ?

Groet,

Exoplus

Plaats je document hier. Of een relevant voorbeeld ervan.

Sorry, zonder iemand te willen beledigen
Dit is mijn antwoord: Veni, vidi, flevit amare
Ik weet zelfs niet waar ik eerst moet beginnen om er iet of wat lekkere chocolade van te maken.

Nou ja, huilen is nou ook niet nodig.

Die 40 kolommen die dienen om data te verzamelen.....daar doe ik niets mee.
Ik wil alleen per dag een filter op bepaalde kolommen.

en dat in de vorm van een knop.

Soort van: als invoer is "datum" en invoer is "regio" geef overzicht van "kolom 1, kolom 4, kolom 8, kolom 10"

zoiets

Laatst bewerkt:
Erg helder is de vraag niet en een leeg voorbeeldbestand helpt ook niet echt.

In het voorbeeldje een semi dynamisch filter waarin je kan zien dat je jouw eigen code een stuk korter/efficiënter kan maken.

Bijlagen

Euh?
Waarom verzamel je de data als je er toch niets mee doet???
Die 40 kolommen die dienen om data te verzamelen.....daar doe ik niets mee:confused:
.
Maar ik ben net terug van weggeweest, ik zal eens kijken hoe we een en ander kunnen herwerken.
Of anders is er iemand mij voor.

Hi VenA en gast0660,

Ik moet de data wel invoeren. Maar aan het einde van de dag moet ik bepaalde data naar 3 regio's sturen. De data zelf word door een ander verwerkt.
Het probleem is dus dat ik aan het einde van de dag als een malle loop te knippen en plakken. Volgens mij moet dat handiger kunnen.

Als ik het goed begrijp is het filter van vena bedoeld om de invoer van het userform te beperken ??

Dan heb je het niet goed begrepen. Wees concreet in jouw vragen.

Maar aan het einde van de dag moet ik bepaalde data naar 3 regio's sturen. De data zelf word door een ander verwerkt.
Het probleem is dus dat ik aan het einde van de dag als een malle loop te knippen en plakken. Volgens mij moet dat handiger kunnen.
is compleet nietszeggend in VBA termen.

Hi VenA,

ik wil hier niemand beledigen met mijn onkunde hoor. Ik verkeerde in de veronderstelling dat mijn vraag duidelijk was. Waarvoor mijn excuses.
Mijn kennis tav excel is beperkt en ik heb voor de invoer van die 40 kolommen een userform bijeen weten te schrapen wat enigszins werkt.
Het invoeren ervan werkt (sortoff) en zal ongetwijfeld beter kunnen.

dus even specifiek:
Filterknop: voer datum in, voer regio in, vervolgens worden kolommen 1, 2, 3, 4, weergegeven

Bedankt voor het geduld

En wat zijn dan kolommen 1, 2, 3, en 4?
Of bedoel je A, B, C, en D?
Die kolommen zijn dus normaal niet zichtbaar?
Of wil je kolom A filteren op die ingegeven datum?
Wat moet er dan met de ingegeven regio gebeuren?
Ik zie geen enkele kolom met regio?

Ja kolommen A, B,F, H,J N,S, T, V, W, Z, AC en AD
Die kolommen zijn normaal wel zichtbaar.
Ik wil filteren op kolom A (datum) en J(regio) die dan vervolgens de bovenstaande kolommen tonen.
Kolom J staat voor Regio

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Overdracht")
    .Columns.Hidden = True
    .Range("A:A,B:B,F:F,H:H,J:J,N:N,S:S,T:T,V:V,W:W,Z:Z,AC:AC,AD:AD").EntireColumn.Hidden = False
  End With
End Sub

Code:
Sub VenA()
  With Sheets("Overdracht")
    .Columns.Hidden = True
    .Range("A:B,F:F,H:H,J:J,N:N,S:T,V:W,Z:Z,AC:AD").EntireColumn.Hidden = False
  End With
End Sub
Lijkt me voldoende

Lijkt mij ook maar met copy/paste let je niet altijd op het meest efficiënte.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan