• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop moet meerdere cellen checken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Revdutchie

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
Hallo na 2 dagen zoeken op dit forum en veel nuttige oplossingen verder kom ik er nu toch echt niet meer uit. Ik wil een teller maken voor het dartspel tactics. Dat werkt als volgt ,

Ieder team moet 3 x de 20 gooien, als je de 20 vol hebt en de tegenpartij nog niet dan krijg je voor elke extra gegooide 20, 20 punten. Zodra de tegenpartij ook de 20 vol heeft kunnen er geen punten meer gescoord worden op de 20 en gaan we door met de 19.

ik moet dus een knop maken die bij klik A1 een waarde geeft dan A2 dan A3 en vervolgens
als er weer op geklikt word kijkt of de velden van de tegenpartij al vol zijn en zo niet 20 punten bij de score telt. Nog mooier zou zijn als het ook van kleur kan veranderen.

Ik heb voorbeeld excel bestand bijgepost

Wie kan mij een zetje geven met een stukje voorbeeld code, dan kom ik er denk ik verder wel weer uit.

Alvast heel erg dank,
Jacques

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Revdutchi ;)

Ik heb iets in elkaar gestoken, zie bestandje.

Na de 20 komt dan 19 en wordt er ook 19 opgeteld wanneer een speler na 3 beurten nog eens 19 gooit, wanneer de tegenstander nog geen 3 beurten heeft.

Ik hoop dat het dit is wat je bedoeld, anders hoor ik het graag.

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Danny, ik zie geen bestandje ? Oops nu wel :-)

Het gaat op zich niet op volgorde, een speler mag zelf bepalen welk getal hij gooit.
Meestal begin je op de 20 want daar krijg je de meeste punten voor, maar sommige beginnen op de 19,18 of zelfs op de bull. Het doel is dat je uitendelijk alle getallen van 10 t/m 20 en de bull 3 x gegooit hebt en dan ook de meeste punten hebt.

Hoop dat het zo duidelijker is.

Hier is een link naar een online programmatje dan kan je denk ik beter zien wat de bedoeling is.
http://www.dartscoreboard.nl/tactic...yer+1&txtNaamSpelerTwee=Player+2&submit=Start

Groeten,
Jacques

Laatst bewerkt:
Beste Revdutchi ;)

Ik heb iets in elkaar gestoken, zie bestandje.

Na de 20 komt dan 19 en wordt er ook 19 opgeteld wanneer een speler na 3 beurten nog eens 19 gooit, wanneer de tegenstander nog geen 3 beurten heeft.

Ik hoop dat het dit is wat je bedoeld, anders hoor ik het graag.

Danny,

Het is nog niet helemaal wat ik bedoel, maar ik denk dat ik met jouw voorbeeld wel verder kan dus eigenlijk super bedankt want ik kan weer even voort. De exotische dingen zoals kleur veranderen komen later wel.

Groeten,
Jacques

Danny,

Ik ben helemaal happy, na wat expirimenteren gaat dit me wel lukken. Echter 1 klein detail
als ik de ploeg klik dan vult hij de cellen van boven naar beneden, kan dat ipv kolom ook als rij, dus van links naar rechts ?

EDIT om 5:42 :-)

Ok, heb er uren mee zitten spelen, het lijkt wel een verslaving, maar op zich werkt alles zoals het moet inclusief exotische kleur veranderingen.
Op dit moment rest inderdaad de enige vraag of ik zelf kan bepalen in welke richting de cellen zich vullen na een klik op de ploeg1 of ploeg2 macroknop ?

Kan ik dus bijvoorbeeld ploeg1 laten vullen van bijvoorbeeld A5 naar A4 naar A3 en ploeg2 van A7 naar A8 naar A9 ?
Of nog beter Ploeg1 van D1 naar C1 naar B1 en dan ploeg2 van E1 naar F1 naar G1 ?

ik weet namelijk niet hoe ik die xlup kan beinvloeden.

Me nijvere onderzoekswerk heb ik bijgevoegd

Nog een EDIT om 7:09 (ja ja, ik ga zo echt naar bed, heb vandaag vrij)
Waarom het grafische voor mij zo belangrijks komt omdat dit gebruikt gaat worden in een dart cafe en die hebben verspreid door de toko schermen hangen waar bezoekers de core live kunnen volgen. m.a.w. mijn excel brouwsel is door de hele zaak te zien en moet dus ook logisch zijn.

Groeten,
Jacques

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dag Jacques,

Ik heb eens naar dat internet-bestandje gekeken en het als voorbeeld genomen.
Kijk maar eens wat je er van vindt.

Bijlagen

Beste Revdutchi ;)

Zie bestandje in horizontale versie op tabblad2.
Van D1 naar C1 en B1 lukt niet, wel van B1 naar C1 en D1.
Van F1 naar G1 en H1 lukt wel

End (XlToLeft), de End moet waarschijnlijk vervangen worden maar Start dat lukt niet.

Bijlagen

Beste Revdutchi ;)

Van D1 naar C1 en B1 lukt niet

Danny, bedankt weer :thumb:

ik kan de macro natuurlijk uitvoeren op een verborgen blad en dan de uitkomst in de juiste volgorde D1, C1 en B1 kopieren. Misschien niet de netste oplossing, maar werkt wel :-)

Ik ga me best doen om vanavond mijn eindresultaat te posten.

Groeten,
Jacques

Dag Jacques,

Ik heb eens naar dat internet-bestandje gekeken en het als voorbeeld genomen.
Kijk maar eens wat je er van vindt.

Luc,

Ok jij super bedankt voor het meedenken, :thumb: van jouw oplossing samen met die van Danny kan ik nu wel iets moois samenstellen denk ik.

Probeer vanavond het eindresultaat te posten.

Groeten,
Jacques

Beste Revdutchi ;)

Zie bestandje in horizontale versie op tabblad2.
Van D1 naar C1 en B1 lukt niet, wel van B1 naar C1 en D1.
Van F1 naar G1 en H1 lukt wel

End (XlToLeft), de End moet waarschijnlijk vervangen worden maar Start dat lukt niet.

Danny,

Ondanks dat ik nog nooit 1 regel in VBA heb gemaakt heb ik de euvele moed genomen om in jouw code te wroeten. Het resultaat zie je hieronder in het excel bestand. Misschien wil je er naar kijken en wellicht nog iets toevoegen als ik iets echt heel doms heb gedaan, maar ik ben iig heel blij met zoals het is geworden en dat alles dankzij jou :thumb::thumb::thumb:

Er is 1 ding wat ik nog niet begrijp. Op het tabblad tactics wil in het kader van de score de cellen samenvoegen en dan centreren. Dat staat ook zo ingesteld maar hij blijft het getal maar links onder zetten ??? Daar nog een tip voor ?

Groeten,
Jacques

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Revdutchi ;)

Danny,

Er is 1 ding wat ik nog niet begrijp. Op het tabblad tactics wil in het kader van de score de cellen samenvoegen en dan centreren. Dat staat ook zo ingesteld maar hij blijft het getal maar links onder zetten ??? Daar nog een tip voor ?

Bij mij lukt het ook niet, maar ik vind het persoonlijk niet erg.
Het staat wel boven de middelste blokjes en dat is toch ook goed hé :D

Trouwens mooi in elkaar gestoken en tot de volgende keer op het forum.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan